Hívjon minket: (06-1) 792-8 Klikk ide!

Két új belépő a világ Top márkái között – 2016

Két új belépő a világ Top márkái között - 2016

A világ egyik vezető márkaügynöksége az Interbrand közölte a 2016-os év legjobb globális márkáinak listáját, melyen két új szereplő is feltűnik. Az Apple, a Google és a Coca-Cola továbbra is a világ top márkái, azonban két új versenyző, a Dior a 89., a Tesla pedig a 100. helyen lép be a világ Top márkái közé.

A világ Top márkái - lista 2016 - Prove KommunikációAz Interbrand 2016. október 6-án, csütörtökön tette közzé a világ 100 legsikeresebb márkájának (Best Global Brands) listáját, melyen megtalálható az egyes brandek aktuális értéke és az elmúlt évhez viszonyított százalékos növekedése. Azt hiszem, nem okoz nagy meglepetést, hogy az elmúlt években az Apple és a Google kisajátította a lista első két helyét, míg az Apple az elmúlt évhez képest 5%-os márkaérték-növekedést könyvelhet el magának, a Google 11% növekedésben maximalizálta az idei évet. Számokban kifejezve az Apple márkaértéke 178,119 milliárd USA dollárt, a Google-é pedig 133,252 milliárd USA dollárt ér.

Azonban, hogy ne csak őket említsük, a top 10-ben végzett még a Microsoft, a Toyota, az IBM, a Samsung, az Amazon, a Mercedes-Benz és a GE is. A legnagyobb növekedés díjazottja idén is a Facebook, tavalyhoz képest 48%-os növekedést produkált, mellyel így a 23. helyről a 15.-re ugrott a listán, bizonyítva, hogy még mindig az egyik leginnovatívabb márka a piacon, melynek értéke 32,593 milliárd dollárnál áll meg. Első alkalommal került fel a listára a Hewlett Packard Enterprise, a HP, a Dior és a Tesla is, melyek sorban a 44., a 48., a 89. és végül a 100. helyen végeztek a „Best Global Brands” listáján. Márkaérték-szempontból a legnagyobb veszteség az IBM-et érte, ők ugyanis 18%-os csökkenést könyvelhetnek el, ennek ellenére a tavalyi 5. helyről csak a 6. helyre csúsztak vissza.

A 2016-os lista top márkái, összesen 29 pozícióban, autóipari és technológiai brandek, de szerepelnek közöttük sport vagy luxuscikkeket forgalmazó márkák is.

Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója, a következőket nyilatkozta: „Egyértelmű, hogy a legjobb globális márkák nem csak részei akarnak lenni a változásnak, hanem ők maguk akarnak lenni a változás meghatározói. Számukra teljesen világos, hogy a növekedés minden esetben egyedi, mégis rendkívül összetett folyamat. A márkák figyelnek megszerzett piacaikra, de kitekintenek újakra is, hogy minél több tapasztalatot szerezve tovább építhessék márkájukat és növelhessék vállalataikat.”

Az Interbrand idén 17. alkalommal nyilvánosságra hozott jelentése (Anatomy of Growth) a márkák, az üzleti növekedésben, azaz a fogyasztó elvárásainak teljesítésétől a gazdasági érték növekedéséig tartó folyamatban betöltött szerepét vizsgálja. Ez, az Interbrand által fejlesztett módszer volt az első márkaértékelési eljárás, amely ISO minősítést kapva a következő kritériumokat vizsgálja:

  • A márka termékeinek vagy szolgáltatásainak pénzügyi hozama.
  • A márka szerepe a fogyasztók döntéseinek befolyásolásában.
  • A márka erőssége, mely a prémium árakhoz, vagy biztos jövedelemforráshoz vezeti a vállalatot.A világ Top márkái 2016-ban - Prove Kommunikáció

„Mi az Interbrand-nél hiszünk abban, hogy növekedés a vállalat világos stratégiája és kivételes fogyasztói élmény szolgáltatása mellett valósítható meg. Mi mindkettőt teljesítjük. Ügyfeleink márkáit és üzleteit a stratégia, a kreativitás és a technológia kombinációján keresztül, 22 ország 29 irodájában vezetjük sikerre. Az Interbrand globális márkaügynökség, az óriási befolyásolással rendelkező Best Global Brands publikálója, a Breakthrough Brands elemzések kiadója, a Webby-díj honlapjának üzemeltetője, valamint az Omnicom Group Inc. ügynökséghálózat része.”

Előző blogbejegyzésünkben már írtunk a D100-as listáról, melyet az IPG Mediabrands, az Interpublic Group mediaholding a Pennsylvaniai Egyetem üzleti iskolája, a The Wharton School docense és Jonah Berger állítottak össze a márkák dinamikus pontszámai alapján.

Vélemény, hozzászólás?

tizenkilenc − hat =

1

Miért válasszon minket?

Teljeskörű, kreatív, eredményorientált megoldásaink vannak. Gyorsaságunkat átgondolt szakmaiság támogatja. Az általunk képviselt marketing és pr a sablonoktól eltérő, újszerű.

Többek vagyunk és többet adunk, mint mások.
4

Mikor van ránk szükség?

Ha nem működik hatékonyan a cég, nincs bevétel. Ha új, megújuló stratégia szükséges. Ha változás előtt áll. Ha még senki nem figyelt fel cége tevékenységére. Ha a tervek jók, de nem valósulnak meg.

Ha más tanácsadókban sokat csalódott, itt az idő az egymásra találásra!
3

Kérdezzen, kérjen ajánlatot!

24 év a marketing és a public relations területén; szakmailag kompetens online marketingben jártas kollegák. Kreatív megoldások és gyors, precíz kivitelezés. Weboldal, Facebook, Adwords, Analytics, grafika, sajtó, pr?

Nézze meg szolgáltatásainkat! Válasszon minket!
5

Gyakornoki program Budapest

Ha valódi gyakorlatot szeretnél szerezni a marketing, a public relations és az újságírás területén, akkor ne habozz jelentkezz hozzánk gyakorlatra! Nincs kávéfőzés és fénymásolás, van viszont komoly és igazi munka.

Csak akkor jelentkezz, ha tényleg a marketing és a kommunikáció érdekel!

Pin It on Pinterest