Termékteszt

A terméktesztek elsősorban az úgynevezett érzékszervi panelek, illetve a termék tulajdonságainak értékelésére alkalmasak. 

Négy különböző terméktesztfajtával tudunk szolgálni, úgymint a monadikus, a szekvenciális monadikus, a Round-Robin, illetve az összehasonlító módszerek. A monadikus teszt folyamán a fogyasztó csupán egyetlen terméket próbál ki a tesztelt termékek közül. Ennél a vizsgálatnál ahhoz, hogy elemezni tudjuk a termékek közti reális különbségeket, az egyes tesztcellák jellemzőinek azonossága szükséges. Hiszen ellenkező esetekben az eredmények nem a termékek, hanem a minták közötti differenciát fogják mutatni. A szekvenciális monadikus teszt egy olyan tesztelési forma, ahol a fogyasztó összességében több terméket próbál ki, de egyszerre csak egyet használ. Ennek a tesztelésnek az egyik legnagyobb előnye az, hogy preferencia képezhető, hiszen a válaszadó több terméket is tesztel, így nyugodtan kérhetjük tőle, hogy válassza ki a legjobbat. Azonban ez hátrányként is visszaköszönhet, mivel a kipróbált termékek között felerősítik a különbségeket a fogyasztók. A szekvenciális mondaikus teszthez nagyon hasonló a Round-Robin teszt. Azonban a tesztelendő termékeket véletlenszerűen választjuk ki a tesztelésen résztvevő fogyasztók között, akik így nem mindegyiket próbálják ki. Az összehasonlító teszt során a válaszadó párhuzamosan tesztel kettő vagy annál több terméket. Az összehasonlító teszt hátránya, hogy olyan kicsi különbségeket is a felszínre hoznak a tesztelők, amiknek a piaci körülmények közt nincs igazán nagy jelentőségük.

Termékteszt szolgáltatásunk körébe tartozik még a vaktesztek lebonyolítása is, melynek során vállaljuk, hogy a fogyasztó nem tudja, milyen márkájú terméket tesztel. Ezáltal a márkázás egyáltalán nem befolyásolja az alanyt, illetve a tesztelt termékek közötti különbségek jobban a felszínre törnek. Segítségünkkel és az általunk prezentált kutatási eredményekkel olyan döntéseket lehet hozni, amelyek nagyban befolyásolják a cég sikerességét és hatékonyságát.

Csomagolásteszt

A csomagolásteszt egy klasszikus kísérleti módszer, amely során az adott termék egyetlen tulajdonságát, a csomagolást vizsgáljuk. A teszt során szakértőink azt is vizsgálják, hogy mennyire praktikus az adott csomagolás, mennyire figyelemfelkeltő, illik-e a márkához, valamint mekkora a vásárlásösztönző hatása, és még sorolhatnánk. Különbséget teszünk az adott termék csomagolásának funkcionalitása és megjelenése között is, hiszen elsődleges célunk az, hogy az Ön vásárlóközönsége elégedett legyen vállalkozása által kínált termékeivel, illetve azok csomagolásával. Fontos megjegyezni: az általunk végzett csomagolásteszt során arra is fény derülhet, hogy a csomagolás milyen információt, illetve imázselemet közvetít.

A PRove Kommunikáció segítségével komolyabb piac- és marketingkutatást is igénybe lehet venni. A piac- és marketingkutatást kvantitatív szempontból lehet kérdőív formájában számítógép segítségével telefonon (CATI) vagy személyesen (CAPI) végezni. A lekérdezés helye szerint a kérdőív lehet eladóhelyi exit-store, azaz közvetlenül a boltban vagy előtte elvégezhető interjú, lehet otthoni (in-home) vagy központi helyen (in-hall) zajlódó kérdőíves megkérdezés is. A kvalitatív kutatásokat cégünk mélyinterjú és fókuszcsoportos interjú formájában végezi. A mélyinterjú előnye, hogy kétszemélyes beszélgetés, amikor egy gondosan kiválasztott interjúalany és egy gyakorlott kérdező folytat beszélgetést az ügyféllel egyeztetett vázlat alapján. A mélyinterjúban a kérdezettet nem befolyásolja az adott időben senki, míg a fókuszcsoportnál pont az valósul meg, hogy egymásra reagálva vitatják meg a témát. Az fókuszcsoportos kutatás a fogyasztói vélemények alaposabb megismerését szolgálja. Ezeken kívül cégünkkel lehetőség nyílik próbavásárlás formájában zajló kutatás igénybevételére. A próbavásárlás, azaz mystery shopping az ügyfelekben kialakult kép feltárását eredményezi, ami a vállalat kommunikációját befolyásolhatja. A mystery shopping jelenthet teljes vásárlást, próbalátogatást vagy próbahívást az igények és a szükségletek szerint.

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT!