Az első és legfontosabb dolog, hogy tisztázzuk a következőt:

VÍRUSVIDEÓ és VÍRUSMARKETING között különbség van. 

Az online vírusmarketing nem más, mint egy olyan marketingtevékenység, amelynek üzenete futótűzként terjed az interneten éppúgy, mint egy vírus. Egy olyan eszköz, ahol az online közösség dönti el, ki kap nyilvánosságot. „Kitalálója” és első alkalmazója a Hotmail volt.

Minden vállalkozó titkon vírusmarketingre vágyik, de mi csak azoknak javasoljuk, akik valóban szeretik a borzongást. Gondoljunk csak bele, mi is lehetne szebb annál, minthogy emberek nagy tömegeihez jusson el a cég jó híre? Ez azonban nem is annyira könnyű, mint gondolnánk.

Az általunk végzett sikeres vírusmarketing kulcselemei rendszerint a kreativitás, a cselekvésre késztetés, az optimalizáltság, a jó kulcsszavak, a mérhetőség és nem utolsó sorban a hitelesség.

Ezek után már tényleg az online felületeken böngészőkön múlik a vírusmarketing eredményessége, hiszen a szereplők önként adják át másoknak az üzenetet, amiért semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak cserébe, ennél fogva pedig már nehezen kontrollálható a kampány üzenete.

A vírusmarketing közvetítőrendszerei maguk az emberek és tény, hogy a vírus marketing kampányok sikere sokszor ismeretlen tényezőkön múlik, illetve nagy figyelmet kíván, nehogy negatívan süljön el. Ráadásul az európai országok némelyikében eltérő jogszabályok vonatkoznak rá. Azt meg végképp ne feledjük, hogy a hoax-ok is úgy terjednek, mint a vírus!

 

Alapvető feltételek

  • Terméket vagy szolgáltatást ad el
  • Könnyű az átadhatósága
  • Kihasználja a közös motivációt és viselkedést
  • Kihasználja a meglévő kommunikációs hálózatokat
  • Megnyerő tartalom, amiről az emberek szívesen beszélnek
  • Segítse az üzenet a cég marketingcéljait

 

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT!