Hívjon minket: (06-1) 792-8 Klikk ide!

Társadalmi „szelfit” készítettek

Társadalmi „szelfit" készítettek

November 8-án ért véget a Központi Statisztikai Hivatal által végzett mikrocenzus, másnéven a kis népszámlálás, melynek célja a lakosság életkörülményeinek felmérése volt.

A KSH 2016. október 1-jétől november 8-ig, 2148 település 440 ezer címe alapján, a lakosság 10%-ának mintavételéből végzett mikrocenzust (társadalmi szelfi). A személyi és a lakásokra vonatkozó kérdőívek mellett szerepeltek a társadalom rétegződésére, a foglalkozások rétegződésére, a jólét értékelésére, az egészségügyi okokból fakadó akadályozottságra, valamint a nemzetközi vándorlásra vonatkozó kérdőívek is, melyek kitöltése az arra kijelölteknek kötelező jellegű volt. A felmérés méretét tekintve a 92%-os részvételi arány Európában egyedülálló sikernek könyvelhető el, mely pontosan 1 541 445 kitöltött kérdőívet jelent.

A felmérés lebonyolítása két szakaszban zajlott, október 1-9-ig lehetőség nyílt a kérdőívek online kitöltésére, majd október 10-től egészen november 8-ig számlálóbiztosok járták a terepet és az eddig megszokott papír alapú kérdőívek helyett idén, laptopok és tabletek segítségével rögzítették az adatokat. A személyes kitöltést a kijelölt háztartások 72%-a, míg az online kitöltés mellett többnyire Pest megyéből, a kijelölt háztartások mindössze 18%-a döntött. A számlálóbiztosok dolga Budapesten minősült a legnehezebbnek, hiszen a fővárosban számos irodaként, bérleményként funkcionáló lakás található, azokat pedig, akiket sikerrel utol lehetne érni nehéz otthon találni – jellemzi a helyzetet Virágh Eszter, a mikrocenzus szóvivője. A legsikeresebb terület az észak-alföldi régió volt, itt vettek részt a legtöbben a társadalmi helyzetet felmérő társadalmi szelfi-ben.

A népszámlálások következtében elemzett adatokból számos információ nyerhető a népesség nagyságáról és összetételéről, a háztartások és családok jellemzőiről, valamint a lakásokról. „A Mikrocenzus mintájába bekerült lakosság, vagyis mintegy egymillió ember válaszai rendkívül fontosak ahhoz, hogy egy igazi önarcképet készítsünk a magyar társadalomról. Ez a „szelfi” megmutatja majd, hogyan élünk és mennyit változtunk a népszámlálás óta eltelt 5 év alatt, kiknek és miben van szükségük nagyobb segítségre. Megtudjuk például hányan élnek egyedül vagy nagycsaládban, többen vagy kevesebben változtatnak ma lakóhelyet, mint korábban; vajon nőtt vagy csökkent a túlzsúfolt lakásokban élők száma; milyen képesítéssel lehet ma legjobban elhelyezkedni és mivel nem; mennyire akadályozzák az egészségi problémák a mindennapi életünket; milyen körülmények között élnek a fogyatékos emberek; mivel vagyunk elégedettek és elégedetlenek; és vajon megtalálták-e számításaikat azok, akik külföldre költöztek. Számos fontos társadalmi kérdésre kell megbízható statisztikai válaszokat adnunk, amihez szükségünk van a lakosság együttműködésére” – foglalta össze a szóvivő.

A mikrocenzus első eredményei 2017 májusában lesznek hivatalosan kiadva.

A korábbi évek népszámlálásainak eredményeiből beszédes infografikák születtek, melyekről érdekes információkat tudhatunk meg a magyar társadalomról.

 


Családi állapot - Társadalmi szelfi - KSH

Fogyatékossággal élők - Társadalmi szelfi KSH

Társadalmi szelfi - Gyermekes családok - KSH

Társadalmi szelfi - Felnőtt gyerekek - Prove kommunikáció

Társadalmi szelfi - Lakás - Prove kommunikáció

Társadalmi szelfi - Generációk egy lakásban - Prove kommunikáció

 

Társadalmi szelfi - Foglalkoztatottak ingázása - Prove kommunikáció

Társadalmi szelfi - Iskolai végzettség nemek közötti megoszlása - Prove kommunikáció

Társadalmi szelfi - Lakások falazata - Prove kommunikáció

Társadalmi szelfi - Intézet - Prove kommunikáció

Társadalmi szelfi - Iskolai végzettség - Prove kommunikáció

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

19 + 13 =

1

Miért válasszon minket?

Teljeskörű, kreatív, eredményorientált megoldásaink vannak. Gyorsaságunkat átgondolt szakmaiság támogatja. Az általunk képviselt marketing és pr a sablonoktól eltérő, újszerű.

Többek vagyunk és többet adunk, mint mások.
4

Mikor van ránk szükség?

Ha nem működik hatékonyan a cég, nincs bevétel. Ha új, megújuló stratégia szükséges. Ha változás előtt áll. Ha még senki nem figyelt fel cége tevékenységére. Ha a tervek jók, de nem valósulnak meg.

Ha más tanácsadókban sokat csalódott, itt az idő az egymásra találásra!
3

Kérdezzen, kérjen ajánlatot!

24 év a marketing és a public relations területén; szakmailag kompetens online marketingben jártas kollegák. Kreatív megoldások és gyors, precíz kivitelezés. Weboldal, Facebook, Adwords, Analytics, grafika, sajtó, pr?

Nézze meg szolgáltatásainkat! Válasszon minket!
5

Gyakornoki program Budapest

Ha valódi gyakorlatot szeretnél szerezni a marketing, a public relations és az újságírás területén, akkor ne habozz jelentkezz hozzánk gyakorlatra! Nincs kávéfőzés és fénymásolás, van viszont komoly és igazi munka.

Csak akkor jelentkezz, ha tényleg a marketing és a kommunikáció érdekel!

Pin It on Pinterest