23 tanács a koronavírus marketing és kommunikációs kezelésére

23 tanács a koronavírus marketing és kommunikációs kezelésére

Minden cég vezetőjét foglalkoztatja a koronavírus, a járvány és az általa okozott gazdasági problémák lehetősége.

Folyamatosan azt hangsúlyozzuk, hogy ne hatalmasodjon el senkin a pánik. Ugyanis a pánik az, ami a káoszt, a rendezetlenséget és a gazdasági problémákat ellenőrizhetetlenné és megállíthatatlanná teheti. Hisztériakeltésre nincs okunk. Magyarországon ma még nincs gazdasági válság a koronavírus miatt, de az erre való felkészülés minden jó vezető feladata.

A felkészülés és a megelőzés érdekében a következő javaslataink vannak mindenki számára:

  1. Nézd át a pénzügyeidet! Kezeld a kintlevőségeket és, ha szükséges tervezd újra a kiadásaidat, bevételeidet! Nézd meg a bevételek alakulása mellett a szállításokat, a rendeléseket, a szerződéseket, az elköteleződéseket és az esetlegesen lemondható, átütemezhető tételeket!
  2. Ha nem egyéni vállalkozó vagy, akkor legyen, vagy hozz létre egy krízis stábot a csapaton belül, aki segít megoldani a problémákat és akikkel naponta kommunikálsz. NEM A PROBLÉMÁRÓL, hanem a problémák megoldásairól! A meetingek célratörőek, tömörek és rövidek legyenek!
  3. Ezt talán már mondani sem kell, de vizsgáld felül céged tisztasági protokollját! Ha szükséges tegyél meg kiegészítő lépéseket.
  4. Kommunikálj röviden, érthetően és tényszerűen kifelé és befelé is! Biztos vannak kiemelt kollégáid, partnereid, beszállítóid, akik sokszorosan fontosak. Éppen ezért jelezd feléjük, milyen lépéseket teszel és kérdezz rá, hogy ők milyen lépéseket tettek. Összpontosíts arra, ami az ügyfélnek fontos!
  5. Az összes partneredet érdemes legalább egy alkalommal tájékoztatni a céged jelenlegi működéséről és megerősítést küldeni a biztonságos munkavégzésről. Így később már csak akkor kell szólni, ha valamilyen változás áll be.
  6. DE NE CSAK őket, hanem minden munkavállaló kollégádat tájékoztasd folyamatosan legalább hetente egyszer. Esetükben rendszeresen tegyél közzé információkat az általuk jól ismert és használt kommunikációs csatornákon vagy jól látható helyen! Fontos tudnia minden dolgozónak, hogy kinek kell jelezni a problémákat, mi az útja és a módja ennek.
  7. Ha nagyobb cég vagy készülj fel az esetleges média megkeresésekre is egy sajtóközleménnyel.
  8. A koronavírus járvány miatt szükséges lehet HR-cselekvési terv kidolgozására. Fontos tudatni például a dolgozókkal mikor nem szabad munkába jönniük. (Tartós láz, megfázás, stb.)
  9. Érdemes fejleszteni, megújítani és ellenőrizni a vészhelyzeti kommunikációs protokollt!
  10. Vedd komolyan, hogy a belső és külső kommunikációs csatornák életben tartása, most kétszer olyan fontos feladat!
  11. Legyen elérhető és gyors az ügyfélszolgálatod! Készíts munkatársaid számára olyan kérdés-válasz paneleket (Q&A), amik a koronavírus kapcsán a leggyakrabban feltett vagy feltehető ügyfélkérdésekre válaszolnak, így egységes lesz a kommunikációd és a kollégáid is biztonsággal végezhetik a munkájukat, elkerülve a felesleges stresszt!
  12. Figyelj a munkatársaidra! Ne feledd, vezető vagy! Tartsd egyben a csapatodat, ne pánikolj! Tegyél meg mindent, hogy megtartsd és megnyugtasd az embereidet!
  13. Egyébként is maradj nyugodt, ne okozz felesleges riadalmat és ne teremts új problémákat!
  14. Maradj következetes, várd el az észszerűen maximális teljesítést, de próbálj megértőbb lenni az ügyfelekkel, a munkatársakkal, a kollégáiddal, a partnereiddel és a beszállítóiddal is!
  15. Óvakodj az elfogultságtól, a diszkriminációtól és a kirekesztéstől a szervezeten belül! Mindig védd az alkalmazottak személyes magánéletét, titkosságát, ahogy azt a törvény előírja.
  16. Ha teheted, engedd meg a jövőben; vagy ha szükségessé válik, akkor lépd meg, hogy a kollégáid otthonról dolgozhassanak, de rendszeresen ellenőrizd a feladatok elvégzését!
  17. Találd ki azokat a munkákat, amikkel az esetlegesen szünetelő munkatevékenységeket helyettesíteni lehet! Legyen ütemezett, rendszeres beszámolási lehetőség.
  18. Akár kereskedelemmel, akár szolgáltatással foglalkozol, ha visszaesik a forgalom szünetelő vagy visszafogott tevékenység miatt, akkor találj olyan feladatokat, amiket eddig nem volt idő elvégezni! (Legyen az takarítás, leltár, vagy rendszerezés, vagy éppen a honlap fejlesztése, blogok írása, fotózás, webshop fejlesztés és minden olyan tevékenység, amit eddig halogattál.)
  19. Ha kereskedelemmel foglalkozol és teheted, helyezz nagyobb hangsúlyt a webshopra. Úgy, hogy a szállítás biztonságát kidolgozod és hangsúlyozod. (Ha nincs webshopod talán eljött az idő kigondolni egyet!)
  20. Ha tartóssá válik a visszaeső forgalom és teheted adj engedményt, jóváírást, kupont! Vagy menj elébe ennek észszerű akciókkal!
  21. Ha Te is a pozitív hozzáállás híve vagy tegyél közzé olyan információkat, ami pozitív dolgokat tudat a termékeddel, a szolgáltatásoddal kapcsolatban. A tények mellett ne felejts el közölni jó híreket is, hogy biztonságban érezzék magukat az ügyfeleid, a kollégáid!
  22. Szelektálj a hírek között, ésszel ossz meg és ellenőrizd le az információkat! A dezinformáció ugyanolyan gyorsan terjed vagy gyorsabban is, mint a tények.
  23. Végül, figyelj a saját egészségedre, vigyázz magadra, mert ez annak is feltétele, hogy másokra vigyázhass!

Vélemény, hozzászólás?

három × kettő =