2019.04.02. in marketing és pr

A Twitter és Magyarország kapcsolata

A Twitter Magyarországon nem igazán hagyományos platform. Nem sok aktív magyar felhasználó van.

Először is szögezzük le a tényt! Magyarországon nem igazán van hagyománya a Twitternek.

Nem sok aktív magyar felhasználó van. Aki pedig regisztrált, annak legtöbbször elveszi a kedvét a magyar Twitteren tapasztalt érdektelenség vagy fogalma sincs róla, hogyan lenne érdemes használni a csatornát.  Pedig a Twitter jelenleg a világ egyik vezető közösségi hálózata. Az aktív felhasználók alapján globális bevétele 2018-ban 3,04 milliárd USD. De még mindig Amerikában és Japánban a legmenőbb a világon. A lakosság arányában vizsgált felhasználók szerint Anglia a legaktívabb, így ha valaki tud angolul az nagy segítség a 2006-ban alapított Twitter világában. Magyar célcsoportot elérni nem lehetetlen, de nagy kihívás.

Sőt azt is meg kell jegyeznünk, hogy 2018 októberében az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook, az Insta és a Messenger is megelőzte a Twittert. Több vagy szinte duplaannyi felhasználóval.

A legtöbb felhasználó azt mondja, hogy a Facebookon azokat látod, követed, olvasod, akiket ismersz, a Twitteren azokat, akiket ismerni szeretnél.  2019 februárjában az első öt legnagyobb számú követővel rendelkező profil @katyperry, @justinbieber, @barackobama, @rihanna, @taylorswift. Kis hazánkban elég nehéz rátalálni arra, hogy kit lenne érdemes követni a Twitteren. Úgy tűnik Palvin Barbarának bejött ez a közösségi csatorna, de mindenki figyelmét felhívjuk rá, hogy a kisasszony angol nyelven kommunikál. Nagy valószínűséggel nem magyarok vannak többségben a követői között. Viszont vannak olyan magyar hírességek és YouTuberek, akik kifejezetten a magyar követők és a kötetlen vélemény kinyilvánítás miatt tértek át erre a platformra. Például a Hollywood Hírügynökség YouTube csatornájáról ismert Szirmai Gergő vagy az énekes Byealex is.

Nem önkifejezésre és nem a kapcsolattartás miatt használják a platformot a felhasználók. Inkább érdekes információk megszerzése és tájékozódás a cél. Ha magyar vonatkozású dolgokra keresünk rá hashtagek segítségével az sajnos igen lehangoló. Ugyanis nem találni szinte semmit. Ellenben angolul, mivel a többség ezen a nyelven twitterezik, a nemzetközi témákkal kapcsolatban rengeteg információt lehet találni. Napi szinten pedig tájékozódni tudunk melyek a legtöbbet használt hashtagek.

A Twitter jelenleg a világ egyik vezető közösségi hálózata.

Egyesek szerint @ és # jelek nélkül semmit sem ér az egész.

Bár jó a keresője, de az előbb említett segítség teszi azt teljessé. Ugyanúgy, ahogy más platformokon itt is @-val egy felhasználót jelölhetünk meg a hozzászólásunkban, #-val pedig az adott téma bejelölése tehető meg. A tweet-ek és retweet-ek világában történő madárcsicsergés azonban sok más országban is kezd visszaszorulni.

2011-ben a Twitter felvásárolta 50 millió dollárért a Twitter-kliensnek is nevezett TweetDecket, ami egy szociális böngésző. Először csak PC-ken lehetett használni, de már az első fejlesztések után az okos telefonokra is letölthetővé vált. A jó Twitter-kliensben ki lehet választani az URL rövidítőt és a kép hosting szolgáltatást. A TweetDeck nem csak Twitterrel, hanem Facebookkal és más social platformokkal is jól működik.

Ma már az amerikai fiatalok többsége is azt gondolja a Twitterről, hogy kevés értelme van. Ők azok, akik esetleg retweetelnek egy-egy érdekesebb bejegyzést, de a többség lassan egyáltalán nem használja. Már csak azért sem, mert szerintük ez az a közösségi alkalmazás, ahol egy rakás idegent követünk és elég nehéz az alkalmazásban megtalálni az ismerősöket.

Legyen-e ezen a csatornán profilja valakinek?

Csak azoknak lehet fontos, akik üzleti céllal vagy ismertség céllal vannak jelen a virtuális világban, illetve magyarok de külföldi a célcsoportjuk, továbbá adnak az optimalizálásra. Például azoknak is hasznos, akik crowdfundingba kezdenek, vagyis közösségi finanszírozásra van szükségük egy kezdő vállalkozáshoz. Egy még el nem készült termékre vagy szolgáltatásra érdemes egy oldalt létrehozni. Ugyanis, aki megnéz egy kampányt és elgondolkozik, hogy adjon-e pénzt az általunk reklámozni kívánt célra általában utánajár, hogy mégis mit lehet a kivitelező személyről vagy a gyártó cégről tudni. Ilyen és ehhez hasonló okok miatt lehet érdemes mindig frissíteni a közösségi felületet.

Még több fontos dolgot, információt szeretne tudni, olvasni a Twitterrel kapcsolatban? Olvassa el további cikkeinket is weboldalunkon. Ide kattintva!




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

15 + nyolc =