2019.05.15. in marketing és pr

Digg – a közösségi hírportál

A Digg egy olyan közösségi hírportál, amely segít a felhasználóknak a blogbejegyzések és érdekes weboldalak megtalálásában.

A Digg egy olyan közösségi hírportál, amely segít a felhasználóknak a blogbejegyzések és érdekes weboldalak megtalálásában.

Emellett azonban az általuk kedvelt oldalak és blogbejegyzések népszerűsítésében is segítséget nyújt. 2004 novemberében kísérletként indult el Kevin Rose, Owen Byrne, Ron Gorodetzky és Jay Adelson gyermekeként. Az oldal eredetileg reklámmentesnek indult.

A Digg egy nagyon egyszerű módszerrel működik. A felhasználók az általuk kedvelt weboldalakat vagy blogbejegyzéseket beillesztik azáltal, hogy beírják az adott oldal URL-címét, hozzáírnak egy rövid leírást és kiválasztják azt a kategóriát, amelybe az oldal beilleszthető. Minden bejegyzés minden felhasználó számára nyitva áll a „Közelgő cikkek” oldalon. A többi felhasználó ezután beolvashatja, vagy eltüntetheti ezeket a beadványokat vagy csak teljesen figyelmen kívül hagyhatja őket. Azok a beadványok, amelyek sok digg-et kapnak, a platform főoldalán jelennek meg a „Népszerű cikkek” listán. Ahol más felhasználók könnyen megtalálják őket. Csak kattintanak a linkekre és máris meglátogathatják az eredeti cikkeket.

A Digg felhasználók hozzáadhatnak barátokat a hálózatukhoz.

A felhasználók megjegyzéseket fűzhetnek a beadványokhoz és könnyedén megosztják a beadványokat egymással. 2008-ra a Digg honlapja évente több mint 236 millió látogatót vonzott a Compete.com felmérése szerint. Digg elég nagy volt ahhoz, hogy úgy gondolja, hogy befolyásolja a weboldalak nézettségeit. Néhány oldalnak a forgalom rövid időn belül megnövekedett, akik a itt megjelentek. Ezért néhány felhasználó ezt a Digg-hatásnak nevezte és nevezi a mai napig .

A Digg mára sokat vesztett népszerűségéből miközben legnagyobb vetélytársa, a Reddit egyre népszerűbb világszerte.

Ennek ellenére a befektetők és IT-cégek számára még mindig vonzó ez a hírportál. Az első tapogatózások már 2008-ban megkezdődtek, akkor a Google tett ajánlatot, majd nem sokkal később a volt amerikai alelnök, Al Gore médiacége, a Current Media tett 200 millió dolláros ajánlatot.

De az oldal alkotói még ekkor is tartották magukat és megmaradtak függetlennek. Később a Microsoft is tett ajánlatot. Ez is meghiúsult. Viszont a hírportál komoly gondokkal kezdett küzdeni. 2009-ben elbocsájtották dolgozóik 10%-kát, később pedig újabb 37%-kát. A fő gond nem magával az oldallal vagy a szolgáltatással van mivel a felhasználok szeretik és a látogatottsági adatok is jók. De az üzleti modellt nem sikerült tökéletesre megcsinálni. Így a Digg bármennyire is jó, üzletileg nem lett igazán nagy siker. 2018 márciusában miután a  bejelentették, hogy leállítják az oldal RSS-olvasóját, a Digg Reader-t utána kiderült, hogy az oldalt megvásárolta a BuySellAds, egy reklámozó cég.

A legmagasabb felhasználók óriási befolyást gyakorolnak arra, ami az oldal főoldalán jelenik meg, és milyen történetek gyorsan eltemethetők. Az oldal egyik legfontosabb panasza az a legfőbb erő, amelyet a legmagasabb felhasználók tartanak. Emellett a felhasználók azt panaszkodnak, hogy néhány webhely általában a legmagasabb számlázást kapja a hírportál főoldalán, valószínűleg a legmagasabb felhasználók tevékenységének eredményeként. Végül a felhasználók panaszkodnak az oldalon megjelenő levelek mennyiségéről.

A Digg felhasználók hozzáadhatnak barátokat a hálózatukhoz. A felhasználók megjegyzéseket fűzhetnek a beadványokhoz és könnyedén megosztják a beadványokat egymással.

A Digget Magyarországon vannak, akik nem ismerik pedig a  legnépszerűbb közösségi híroldal az interneten.

Ennek legnagyobb oka, hogy a felhasználók mind angolul beszélnek, akárcsak a látogatóik, így érhető, hogy csak kevesen használják itthon. Az aktív közönségnek ugyanis teljesen felesleges magyar oldalakat ajánlani, a magyar közönség viszont nem látogatja. Erre pedig találtak megoldást egy magyar nyelvű, magyaroknak szóló ajánló oldal hoztak létre. Ez az oldal.info.

Rengeteg előnye van ennek az oldalnak, amiért érdemes lehet sok embernek itthon is. Például sok forgalmat generálhat a blogodra, ha blogbejegyzéseid a főoldalra érkeznek. Segítségével érdekes blogbejegyzések és blogok találhatók. Ez a platform segíthet a hasonló gondolkodású bloggerek hálózatának megosztásával megosztani a beadványokat és megjegyzéseket tenni egymás hozzászólásaival kapcsolatban.

Persze mint minden oldalnak ennek is van  negatív oldala. Például nehéz a blogbejegyzéseidet megtalálni a főoldalon. A legfontosabb felhasználók a Digg főoldalán elért nagy mennyiségű ellenőrzést irányítják. Az innen érkező forgalom általában rövid életű. A spamtartalom gyakran megtalálja a Digg-et. Az emberek fizetik a legfontosabb felhasználókat és más vállalatokat, hogy generálják a diggeket a tartalomra, és áthelyezzék a főoldalára, így kevesebb esélyük van rá, hogy hozzászólásai a főoldalra érkezzenek. Itt nem szeretik, ha a felhasználók saját oldalukat vagy blogbejegyzéseiket benyújtják, és büntetik azokat a felhasználókat, akik túl gyakran csinálják.

A Digg minden bizonnyal része lehet a blogmarketing eszköztárának.

De más promóciós stratégiákkal és taktikákkal és többek között a többi könyvjelzővel ellátott oldalról szóló beadványokkal együtt kell használnia, hogy a leginkább a bloghoz vezető forgalmat vezesse. Egy olyan hirdetési platformot vezettettek be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szavazzanak a hirdetésekről felfelé és lefelé, ahogyan most a hírekkel foglalkoznak. A Digg Ads program keretében a megjelenő hirdetések a hírekkel együtt jelennek meg a digg.com fő hírfolyamában.




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük