Hívjon minket: (06-1) 792-8 Klikk ide!

Megszűnik a Google Plus!

Megszűnik a Google Plus!

Még az is lehet, hogy sokakban felmerül a kérdés a címben szereplő mondat hallatán, hogy egyáltalán “Mi az a Google Plus?” vagy esetleg “Még létezik?”. Ezek a kérdések mind teljesen jogosak.

Kezdjük az elején, mi is az a Google Plus. Mondhatjuk, hogy a Google közösségi oldala. 2011. június 28.-án indították el és folyamatosan fejlesztették. Nem volt titok soha, hogy a Facebook vetélytársaként indult. Sok dologban hasonlít is a Facebookhoz, például csak egy gmail fiókkal kell rendelkezni a regisztráláshoz, aztán a like gomb mintájára létrehoztak egy “+1” gombot, amivel tudathatjuk a posztok iránti tetszésünket. Ezen kívül lett egy olyan funkció is, aminek a keresőoptimalizálás terén van nagy szerepe. A Google keresési találatokat, reklámokat és weboldalakat is lehet “+1”-ezni. Mivel a Google a leghasználtabb kereső világszerte, ezért is játszik/játszott nagy szerepet ez a funkció a weboldalak keresőoptimalizásakor.

Aki nem használta eddig, annak már nem is érdemes regisztrálnia, mivel a Google Safety and Security blogján Ben Smith 2018. október 8.-án megosztott egy bejegyzést, amiben elárulta, hogy 2019. február 4.-étől nem fog több új Google Plus profil, oldal, közösség vagy esemény létrejönni. Február 4. és március 7. között minden Google Plus szolgáltatás különböző oldalak komment részlegéből törölve lesz. Március elejétől a Google Plus bejelentkezési gombok is leállnak. A magánfelhasználók számára pedig 2019. április 2.-án állítják le a szolgáltatást. Hivatalosan egy biztonsági rés miatt, amelyet kihasználva közel félmillió felhasználó adatait szerezhették meg adathalászok. De valószínű közre játszott a kihasználatlanság is, illetve, hogy a Google nem tudta lealázni a Facebookot. Az igazság az, hogy a versenyt sem tudta vele felvenni. A használati statisztikák is beszédesek, de a Google saját bevallása szerint is a felhasználók 90 százaléka alkalmanként csak átlagosan 5 másodpercet tölt az oldalon.

Felmerül a kérdés, mi történik az ottani tartalmakkal.

Ezzel kapcsolatban a Google Plus Team minden fiókkal rendelkezőnek és oldalt kezelőnek küldött egy e-mailt, amelyben megköszönték az szolgáltatással töltött időt és tájékoztattak mindenkit, hogy április 2.-a után elkezdik a tartalmak letörlését. Viszont a tartalmakat április előtt mindenki letöltheti és elmentheti. Mivel a személyes fiókok, oldalak és az albumarchívum törlésének folyamata eltart néhány hónapig, ezért előfordulhat, hogy április 2.-a után a felhasználók hozzáférhetnek még személyes fiókjuk bizonyos részeihez a tevékenységnaplón keresztül.

A platformon lévő tartalmak felhasználhatók bármilyen más internetes felületen a mentések után. Ha valaki Google Plust használt az értékelésre, azoknak érdemes az ORM rendszerre váltaniuk. Többen létrehoztak üzleti tevékenységeikhez Google Plus oldalt/oldalakat. Nekik figyelniük kell, hogy a Google Plus ikonokat eltávolítsák az általuk kezelt webhelyekről, mivel ezek halott linké fognak válni.

A Google azt ígéri, hogy az üzleti tevékenységek marketingkárosodást minimálisan vagy semmilyen szinten nem fognak szenvedni. A Google üzleti üzenetei sem lesznek érintettek, mivel azok a GoogleMyBusiness-szel vannak összekötve nem a Google Plus-al.

Megszűnik a YouTube-bal kapcsolatos szolgáltatások része is, a csatorna ikon szerkesztése mobilon, a privát videó megosztása Google Plus körökben, linkek Google Plus fiókokhoz YouTube csatornákon, Google Plus egyéni URL címei YouTube csatornákhoz és a kommentelés se lesz lehetséges Google Plus fiókkal. Egyelőre arra vonatkozóan nem található információ sehol, hogy mi történik a régi Google Plus fiókkal írt kommentekkel.

Magyarországon nincs olyan ember, aki jobban preferálta a Google Plust a Facebooknál, de ha lenne, akkor nekik sem kell elszomorodniuk (de erre sincs semmilyen konkrét adat vagy információ). Ugyanis a megszűnés közleményében, azt is írják, hogy egy új munkaszervezési platformba építik majd be az eddigi funkciókat, tehát amit ez a platform tudott, azt egy jobbnak szánt programban lehet majd használni. A magánszemélyeknek viszont úgy tűnik, egy ideig még vissza kell térniük a Facebookhoz és a többi social platformhoz.

Vélemény, hozzászólás?

1 × 2 =

1

Miért válasszon minket?

Teljeskörű, kreatív, eredményorientált megoldásaink vannak. Gyorsaságunkat átgondolt szakmaiság támogatja. Az általunk képviselt marketing és pr a sablonoktól eltérő, újszerű.

Többek vagyunk és többet adunk, mint mások.
4

Mikor van ránk szükség?

Ha nem működik hatékonyan a cég, nincs bevétel. Ha új, megújuló stratégia szükséges. Ha változás előtt áll. Ha még senki nem figyelt fel cége tevékenységére. Ha a tervek jók, de nem valósulnak meg.

Ha más tanácsadókban sokat csalódott, itt az idő az egymásra találásra!
3

Kérdezzen, kérjen ajánlatot!

28 év a marketing és a public relations területén; szakmailag kompetens online marketingben jártas kollegák. Kreatív megoldások és gyors, precíz kivitelezés. Weboldal, Facebook, Adwords, Analytics, grafika, sajtó, pr?

Nézze meg szolgáltatásainkat! Válasszon minket!
5

Gyakornoki program Budapest

Ha valódi gyakorlatot szeretnél szerezni a marketing, a public relations és az újságírás területén, akkor ne habozz jelentkezz hozzánk gyakorlatra! Nincs kávéfőzés és fénymásolás, van viszont komoly és igazi munka.

Csak akkor jelentkezz, ha tényleg a marketing és a kommunikáció érdekel!

Pin It on Pinterest