2019.04.10. in marketing és pr

Reddit, a folyamatosan fejlődő közösség

Reddit, a folyamatosan fejlődő közösség. Kizárólag regisztrált felhasználók adhatnak hozzá tartalmat.

A Redditet 2005-ben alapította két 22 éves egyetemista, Steve Huffman és Alexis Ohanian.

Akik alaptőkéjüket az Y Combinatortól kapták, akik induló cégeket támogatnak elsősorban. A lényege, hogy bárki megoszthat a közösség tagjaival linkeket, amik aztán a rá érkező pozitív és negatív szavazatok függvényében egy listába kerülnek. A Reddit név egy szójáték az angol read magyarul olvas és edit magyarul szerkeszt szavakból, valamint a read it kifejezésből származik.

Kizárólag regisztrált felhasználók adhatnak hozzá tartalmat, illetve értékelhetik a már meglévőket a „fel” és „le” nyilak segítségével. A lista tetején a legnépszerűbb sztorik vannak, ahová a Reddit rengeteg forgalmat irányít, hiszen mindenki ezekre kattint. A vállalkozás 2013-ban ugrott nagyot. De a mai napig nő. Több millió aktív felhasználó naponta több ezer linket tölt fel. Az alapítók pár évvel ezelőtt elismerték, hogy a kezdetekkor klónokkal árasztották el az oldalt, hogy az látogatottabbnak tűnjön, de most már nincs ilyen trükkökre szükségük.

A nemzetközi közösségtől fordítási törekvésekre óriási támogatást kaptak. A felhasználók nemcsak azt ajánlották fel, hogy fordítanak, hanem hogy támogatják az oldalt a saját anyanyelvi közösségeik híreinek összefogása és szerkesztése érdekében. Így ma már több nyelven, köztük magyarul is elérhető a Reddit.

Reddit, a folyamatosan fejlődő közösség. Kizárólag regisztrált felhasználók adhatnak hozzá tartalmat.

A tartalmakat az oldal olvasói, azaz a redditorok vagy leszavazzák, vagy támogatják.

A tartalmakhoz bárki hozzászólhat, és ez jelenti az oldal igazi erejét. Bármilyen kérdés merül fel, azt a közösség megvitatja. Mivel a hozzászólásokra is lehet szavazni, a legjobb válaszok hamar előtérbe kerülnek. Kisebb aloldalakból, úgynevezett subredditekből áll. A Redditre való regisztráláshoz egy felhasználónév és egy kívánt jelszó megadása szükséges. A felhasználók úgynevezett „link karma” és „comment karma” pontokkal rendelkeznek, mely az általuk beküldött linkekre és hozzászólásokra kapott pozitív és negatív értékelések alapján számolódik ki. A „link karma” értéke minden subredditen megjelenik a felhasználó neve mellett a jobb felső sarokban. A regisztráltak profiljában mindenki megtekintheti a saját maga pontszámának lebontását subredditenként.

A felhasználók barátokat jelölhetnek meg, mely jelölés egy listára helyezi a neveket. Ezzel könnyű elérést biztosítva feléjük. Az oldal kiváló forrás lehet akkor is, ha valami újat szeretnénk tanulni. A legjobb talán a „Today I Learned” subreddit, ahol olyan információkat küldenek be, amelyek nagyon érdekes. A témakörök nagyon széles skálán mozognak. Sokszor előfordulnak haszontalan, de vicces tények is.

Vannak komoly dolgokkal foglalkozók, mint a „BestOf” és a „DeepthHub” nevű subreddit, amelyekben összegyűjtik a legjobb válaszokat, tudományosan alátámasztott érveléseket és vitákat. Az oldal üzemeltetői is felismerték, hogy sok értelmes, képzett ember szólal meg a kommentekben. Ezért úgy döntöttek, egyfajta online egyetemet indítanak az oldal allapjain. Így 2012-en megalapult az University Of Reddit. Az egész weboldal csak egy keret igazából, a tanárok maguk választják meg a tanítási módszert. Van, aki egyszerűen chatel a hallgatókkal, mások Skype-on oktatnak.

Az egyik legérdekesebb subreddit a „suicidewatch”, azaz az öngyilkosság-figyelő. Itt nagyon sokaknak segítettek azzal, hogy meghallgatták panaszaikat és tanácsokkal látták el őket. Ami pedig különlegessé teszi a platform böngészését, hogy a jó cselekedetek mellett ez az oldal felelős jó néhány elterjedt vicces dologért is. A Reddit-et sokan meme gyárnak is hívják. Szinte minden mémnek külön aldoldala van, nem beszélve a cuki állatokat gyűjtő aloldalakról. De a számítógépes játékokról és filmekről szóló részben is gyakran a humor a főszereplő. Szóval mondhatni, hogy ez az a hely a neten, ahol a céltalan szórakozás, viccelődés és a legmélyebb beszélgetések is jól megférnek egymással.

Sok marketinges nem foglalkozik a Reddit platformmal, mert az itteni közösségeket nem egyszerű megnyerni.

A felületen nem látni annyi hirdetést, mint más közösségi oldalon.

Ez annak köszönhető, hogy sok marketinges nem foglalkozik a Reddittel, mert az itteni közösségeket nem egyszerű megnyerni. A felhasználók itt könnyedén leleplezik, ha csak a marketing miatt jön valaki erre a platformra. Sok esetben bannolással vagyis törléssel járhat, ha valakit rajta kapnak, hogy reklámozni akar csak az oldalon.

Viszont, ha van elég türelme egy marketingesnek és hajlandó a közösség részévé válni, akkor rengeteg hasznot húzhat a Redditből (bár ez Magyarországra nem feltétlen igaz). Ugyanis forgalmat vonzhat egy webhelyre, márkaépítésben is segíthet vagy termékek eladását is fellendítheti. Itt könnyedén megismerhető a közönség, a vásárlók érdeklődési köre és szükségletei. Sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen.

A közösségi oldalt gyakran kritizálják az itt megjelenő sértő, durva és erőszakos tartalmak miatt. Természetesen mindent megtesznek ezek kiszűrése érdekében. Kínában egyébként ezek miatt már nem is elérhető ez a platform.

Magyarországon sokan még nem is hallottak a Redditről, vagy egyszerűen csak nem foglalkoztak vele. Sokan egyszerűen nem tudják komolyan venni. Azonban, ha csak egy esélyt is ad valaki az oldalnak, akkor hamarosan rájön majd, hogy az elsőre összevisszaságnak tűnő külső egy nagyon is rendezett hely. Ami egy különleges felhasználói élményt nyújt egy érdeklődő és aktív közösségben.




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 + tizenöt =