Az ambient reklám azért alakult ki sok évvel ezelőtt, hogy egyes reklámozók kitűnjenek a körülöttünk lévő hirdetések tengeréből. Bár természetükből, esetleg helyhez kötöttségükből adódóan kevés embert érnek el, olyan hatással vannak a fogyasztóra, mint az ipari áram.
Ezeket a reklámokat élmény megmutatni másoknak is. Ezért nemcsak a profitorientált cégek, hanem egy-egy társadalmi célért lelkesen küzdő szervezet is előszeretettel alkalmazza őket. A megdöbbentés, az elborzasztás és az elgondolkodtatás ereje óriási értékkel ruházza fel az eszközt, ahol az igazán kreatív reklámszakemberek még a művészvilággal is szövetségre léphetnek.
Cégünk figyel a részletekre és környezetben rejlő lehetőségekre. Igyekszik bevonni a reklám szemlélőjét „az eseményekbe”, ezért vagyunk jók az ambient reklám terén. Legyen szó klasszikus, minimalista, amartial vagy dark ambientről, azért vagyunk sikeresek, mert előzetesen energiát fektetünk abba, hogy megismerjük a célcsoportot. Továbbá figyelünk a jól választott helyszínre, az újdonság tartalomra, a kreativitásra és az időzítésre is.
Figyelem! A markáns megjelenés és erős emlékezeti hatás negatívan még hatványozottabban jelentkezhet, ha nem első lövésre terítjük le célcsoportunkat és az sem mindegy mit akarunk reklámozni! A szokatlanság illékony dolog, kétszer nagyon nehéz kihasználni ugyanazt a lehetőséget.
Az ambient marketing tökéletes kiegészítő eleme a közterületi reklámkampánynak. De a kkv-k többsége nem is tudja, hogy az ambient reklámok piacán nemcsak, mint hirdető, hanem akár, mint médiafelületet biztosító piaci szereplő szerepet vállalhatna.