Eladáshelyi reklámok alatt mindazokat a reklámmegjelenítési formákat értjük, amelyek a vevőt az üzletben tájékoztatják az áruk és szolgáltatások vásárlási lehetőségeiről. Az üzlettér, akár  egyenes, versenypálya, átlós vagy kerekített, a kereskedelmi vállalkozás frontvonala, mert ennek kialakítása hat legközvetlenebbül a fogyasztókra. Ide tartoznak azok a területek is, amelyeket a vevők a bolt felkeresése közben érintenek, valamint azok a funkcionális helyiségek, amelyekkel az eladó megkönnyíti a vevők számára a vásárlás folyamatát. 

 

A külső POS eszközök fajtái:

  • bolt elnevezése,
  • portál kialakítása (homlokzat, tisztaság, növényzet, parkoló),
  • kirakat,
  • bejárati ajtó,
  • megállító táblák,
  • hangos reklám,
  • reklámzászlók, kirakati ragasztott feliratok, földre festett reklám,
  • cégér.

 

A belső POS eszközök fajtái:

I. Arculatot tükröző berendezés

  • polcok, vitrinek, árjelzők, attrapok, polccsík, wobbler,
  • gondolák, hűtőszekrények, állványok, displayek,
  • próbafülkék, pultok,
  • megállító és irányító táblák, bemutatófal,
  • padlómatrica,
  • bevásárlókocsi,
  • digitális reklámtáblák,
  • feliratos munkaruhák,
  • hangos reklám,
  • aktivitások (kóstoltatás),
  • illatok, színek, zene,
  • fények és megvilágítás,
  • hőmérséklet,
  • kassza.

 

II. A vásárlói útvonal kialakítása

A vevők hajlamosak az eladóhelyiség határzónáit keresni és a terem közepét elkerülni és vonzza őket a nagyobb, a szokatlan, amelyekért megváltoztatják a szokott menetirányt. Mivel az emberek szívesebben mozognak széles folyosókon, mint a polcok közötti szűk sikátorokban fontos ezen paraméterek megfelelő kialakítása, az átláthatóság biztosítása és a vezető, terelő útvonal kialakítása. Nem csak a vásárlás időritmusához kell igazodni, hanem a legfigyelemfelkeltőbb helyekhez is.

III. A polcok optimális elhelyezése

Egyáltalán nem mindegy, hogy erős vagy gyenge forgalmú helyről beszélünk, mert más-más az elrendezés lehetősége. A vásárlók rendszerint az óramutató járásával ellentétesen járják be az üzleteket és a figyelmük erősebb a jobb oldalon elhelyezett termékeknél. Inkább horizontálisan, mint vertikálisan szemlélik a polcok választékát.

IV. Az áruelrendezés szabályai

A polctükör kialakítása fontos, de évközben – például a szezonalitás miatt – változhat. Ez a kategória polcrendszerének a vevő szemszögéből látható térképe. Megmutatja, melyik termékből hány egység és melyik polcra kerüljön. A polcokon az áruválasztékot úgy kell kialakítani, hogy szélességében és mélységében is jól áttekinthető legyen. És kellenek a trükkök, például a polc alsó részének szemmagassága lehet a gyerekeké, ide „olyan termékek kerülhetnek, melyeket ők vásárolnak”.

Természetesen számításba vesszük az üzletpolitikát, a bolt nagyságát, profilját, a gyártókkal/forgalmazókkal kötött árukihelyezést, valamint az eladásösztönző tevékenységet és eszközöket érintő szerződések tartalmát is.

Végső soron, az üzleten belüli marketingeszközök közül a kihelyezés, a vásárláshelyi reklám és a csomagolás az, ami a vevő döntésére a legjobban hat. Sajnos felhasználásuk hatékonyságát rontja, hogy ezt legtöbbször három különböző cég végzi. Ne kövesse el ezt a hibát! Dolgozzon velünk!

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT!