Ahhoz, hogy megfelelő piaci döntéseket tudjon hozni egy cég elengedhetetlen, hogy megfelelő marketinginformációs rendszere legyen,

amely a piaci információk gyűjtése és a piaci környezet elemzése segítségével megalapozza az optimális marketingdöntéseket. 

Az információk gyűjtése és elemzése révén belső és külső adatokhoz juthatunk. Így mind a mikro- (vásárlók, versenytársak, partnerek, közvélemény), mind a makrokörnyezetet (demográfia, kultúra, társadalom, természeti környezet, technológia, gazdasági helyzet) képes vizsgálni, értelmezni, elemezni.

A marketinginformációs rendszer (MIR) feladata, hogy felbecsülje a menedzserek információigényeit, létrehozza az igényelt információt, és időben eljuttassa a menedzsmentnek.

A jól kialakított rendszer releváns adatokat gyűjt és elemez, megbízható, időszerű és segíti a mérhetőséget. De mindezek mellett képes ezek strukturált tárolására, áramoltatására is, hogy házon belül hozzáférhetők legyenek a vállalat munkatársai számára. Digitális formája lehetővé teszi a menedzsereknek, hogy megosztozzanak az információn és virtuálisan együttműködjenek.

Az elmúlt évtizedekben sokféle marketing információs rendszermodelleket dolgoztak ki. Amelyek alkalmazási területeiket tekintve az adatgyűjtés, az adatelemzés, a marketingtervezés, a marketing-döntéshozatal és a marketing tevékenységek végrehajtása (külső, belső) területén segédkeznek.

A MIR négy alrendszerének kialakítása általában a legkisebb vállalkozás számára is nagyon hasznos. Hiszen a belső információs rendszer az értékesítés, a költségek, a kintlévőségek, a rendelések adatait, a marketing figyelőrendszer külső információkat gyűjt a marketing környezetéről. A marketing elemzőrendszer az összegyűjtött információkat elemzi. Értékeli és feltárja az összefüggéseket, míg a marketingkutatás mélyebb és átfogóbb vizsgálatokat tud készíteni.

A marketing döntéstámogató rendszerek a MIR részét képezik. Ezek olyan szoftverek és hardvereszközök, amelyek segítséget nyújtanak a marketingakciók szervezésében, tervezésében. Kezdő vállalkozásnak is lehet marketinginformációs rendszere nagyobb beruházás nélkül. Ha Ön is szeretne egy jól felépített rendszert keressen meg bennünket!

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT!