Reklámhatékonysági vizsgálatok

A marketingkutatás egyik legfontosabb tényezője a promóciós és reklámkutatás, ahol általában a reklámok szövegét, motivációs üzenetét és ezek eredményességét méri fel a fogyasztók körében. De ez még nem elég! Mi a promóciós csatornákat is lekövetjük és megvizsgáljuk a hatékonyabb marketingkommunikáció érdekében.

A reklámhatékonyság mérése során megkülönböztetünk reklám elő- és reklám utóteszteket. Többnyire mindenkit az utóbbi érdekel. Célunk, hogy objektív módon mérjük fel az egyes médiafelületeken közzétett reklámkampányok hatékonyságát, amelyek egy vállalkozásról, márkáról, termékről közvetítenek üzenetet az emberek felé. Ha Önt az érdekli, hogy a vizsgált kampány milyen nyomott hagyott a célcsoportok fejében, lelkében, illetve attitűdjében a márkával kapcsolatosan, akkor jó helyen jár. Az általunk végzett reklámhatékonysági vizsgálatok végén mindig számszerűsíthető adatokkal szolgálunk a megrendelő számára. Ezek segítségével, további konklúziók levonása után biztos döntéseket hozhatnak a szervezeteikkel, termékeikkel, szolgáltatásaikkal kapcsolatban. De GRP és GRP között is igen nagy különbség lehet, vagyis két azonos nézettségű reklámszpot értéke sem feltétlenül azonos.

A reklám utóteszt alternatíváink elsősorban az adott kampány hatékonyságát és sikerességét vizsgálják, ebből fakadóan természetes, hogy a kérdőív témája, illetve a kérdések a reklámkampány céljának függvényében vannak meghatározva.

Reklámhatékonysági vizsgálatok során vizsgálhatjuk:

  • az elért célcsoport nagyságát,
  • az adott termék, márka támogatott és spontán ismertségében bekövetkezett változásokat,
  • a fogyasztói attitűd és cselekvés változását,
  • a reklámozó cég imázsának alakulását,
  • a sikeresség és a sikertelenség mögött álló érzelmi, racionális és külső okokat.

A reklámhatékonyság vizsgálata során több szolgáltatásunkkal ötvözve végezzük el sikeresen a munkafolyamatokat, hiszen az alkalmazott módszerek során többször használjuk a piackutatással kapcsolatos szolgáltatásainkat.

Online reklámhatékonyság mérése

A Google Analytics szolgáltatás ma már mindenki számára hozzáférhető internetes elemzési megoldás, amely széles körű rálátást biztosít a webhelyre érkező forgalomról és a marketingkommunikáció hatékonyságról. Egy AdWords kampány is azonnali visszacsatolást ad, akkor fizetünk, ha a felhasználók a hirdetéseinkre kattintanak.

De minden mérés alapfeltétele – annak érdekében, hogy értékelhető információ álljon a rendelkezésünkre – a célmeghatározás.

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT!