Segítségünkkel már akkor is képet kaphat a vásárlók reakcióiról, ha az új termék kialakítása még folyamatban van. Sőt azt is megtudhatja, hogy melyik íz, szín, illat nyeri el a vásárlók ízlését.
Az általunk nyújtott kérdőíves lekérdezések során négy különböző piackutatásra alkalmas módszert alkalmazunk.
Személyes piackutatás:
A személyes közreműködéssel végzett, kérdőíves piackutatás a legkézenfekvőbb kutatási eljárás. Hiszen az adott célcsoportok, helyszínek és kutatási témák, valamint az ezekkel kapcsolatos adatfelvételi eljárás semmivel sem helyettesíthető. Ez a fajta taktikai kutatás sokszor kedvezőbb paraméterekkel rendelkezik, mint az online vagy a telefonos módszerek, hiszen a gyorsaságot tekintve optimálisabb. Sokéves tapasztalattal és gyakorlati tudással rendelkező kollégák végzik a kutatások lebonyolítását. Így garantálni tudjuk a professzionális kutatási minőséget, a komolyan vett és folyamatos ellenőrzési rendszert, a gyorsaságot, a kedvező árszintet, valamint a gyakorlott kérdezőbiztosokat.
Eladóhelyi interjúk (exit-store):
A személyes, kérdőíves kutatásokon belül megkülönböztetünk egy lényeges módszert. Mégpedig az eladóhelyi interjút, amely során közvetlenül a vásárlás közben vagy a vásárlás után kérdezzük meg a fogyasztót. Ez a kutatási módszer arra is alkalmas, hogy többet megtudjunk a vásárlási szokásokról, az aktuális promóciókkal kapcsolatos véleményekről vagy akár egy konkrét üzletről. A leghasznosabb kutatási módszernek számít, hiszen a kapott eredmények azonnal alkalmazhatóak, valamint a változtatások közvetlen hatása is mérhető rövid időn belül. Az általunk végzett exit-store interjúkra fordított összeg nagyon hamar megtérül. Hiszen nem csak a versenytársak helyzetét tudjuk felmérni a piacon, hanem még a vállalkozás aktuális pozícióját is, ami a további eredményes fejlődés és növekedés kulcsfontosságú eleme lehet.
Otthoni tesztek (in-home):
Az in-home teszteknél a fogyasztók otthonukban tesztelhetik a kapott termékeket, illetve lakásukon kérdezzük meg őket az adott témával kapcsolatban. A módszer legnagyobb előnye, hogy nyugodt, ismert környezetben zajlik, így kisebb mértékben torzul a tesztek eredménye. A szinte torzulásmentes eredmények képet adhatnak vállalkozásáról, illetve a kipróbált termékekről, amelyek biztos támpontok lehetnek a későbbi döntéshozatal során.
Központi helyen történő tesztek (in-hall):
Ennél a tesztnél a fogyasztó az otthonától távol teszteli az adott terméket. Mivel nem akkor végezzük a tesztet, amikor azt a megkérdezett szeretné, hanem amikor mi megkérjük rá, így nem a valóságos szituációról kapunk képet. Ebből fakadóan az eredményekben torzítás keletkezhet. Azonban előnye, hogy olcsóbb és gyorsabb a többi módszerrel szemben. Kifejezetten olyankor ajánljuk ennek a tesztnek az elvégzését, amikor olyan termékkategóriát szeretne tesztelni, melyet a fogyasztók jellemzően nem otthon fogyasztanak. Ilyen például a csapolt sör vagy a jégkrém. Továbbá akkor is ezt ajánljuk, ha az Ön márkájának elrejtése nem megoldható a tesztelés során, vagy netán sürgős döntést igényelnek a kérdések.
A kutatásokat legtöbben csak kérdőíves formában végzik és az eredményeiket csupán a marketingdöntések meghozatalához használják. Pedig ez így NEM megfelelő munka, mert a marketingkutatás nemcsak a marketing tervhez szükséges, és a piackutatás nemcsak a kérdőíves lekérdezésből áll. Nagyon fontos jellemzője a marketingkutatásnak, hogy folytonoson munka és vizsgálat teszi teljessé. A legalapvetőbb marketingkutatás azt segíti megismerni, hogy a piacon az adott termékre vagy szolgáltatásra milyen igények mutatkoznak a fogyasztók részéről. Valamint, hogy elégedettek-e egy adott termékkel a fogyasztók. De a kutatás olyan részletekre is kitérhet, hogy a csomagolás és a termék mennyire elégíti ki az igényeket és felhasználóbarát árucikk szerepel-e a piacon. Ezenfelül a termék/szolgáltatás értékesítési módjának megvizsgálására is szükség van a potenciális fogyasztók jobb és pontosabb elérésének céljából.