Ügyfeleink céljainak és eredményeinek meghatározása mérhető adatok tükrében történhet akkor, ha az általunk készített médiaelemzést objektív visszacsatolásnak tekintjük. Ezzel a kvalitatív (szöveges) és kvantitatív (számszerűsíthető) elemzéssel az adott cég további kommunikációs folyamatai is tervezhetővé válnak. Éppen ezért, a marketingkommunikáció egyik nélkülözhetetlen kelléke a médiaelemzés.
A médiaelemzés segít átláthatóvá tenni az ügyfeleinkről alkotott képet, a saját és konkurens vállalatok, vezetők, rendezvények, projektek megítéléséről, sajtóvisszhangjáról a megjelent tartalmak segítségével, ezáltal mérhetőbbé válik az adott vállalkozás kommunikációjának sikeressége, vagy átfogó képet lehet szerezni egy adott időszak médiahelyzetéről, médiaképéről.
Munkatársaink által készített, szakértői szemmel végzett médiaelemzések eredményeképpen kapott torzításmentes, hiteles adatok segítségével összehasonlíthatóvá válhat az adott cég marketingkommunikációja, mind a korábban történő kommunikációval, mind a versenytársakéval. Az elemzések feltárhatják azt is, hogy a márkáról milyen véleménnyel voltak a médiában.
Elemzéseinket mindig egyedi, az ügyféllel előre egyeztetett módszertan alapján készítjük el. Ezek a médiaelemzések tartalmazhatják a megjelenések gyakoriságát, a médiakép értelmezését, az adatok csoportosítását, megvizsgáljuk a cikkek polaritását (pozitív, negatív, semleges) napi/heti/havi bontásban, ábrázolhatjuk a híraktivitást a cikkek hangneme szerint, kiemelten figyelhetjük a vezetők megnyilvánulását, valamint az adatok diagramokon való ábrázolását is. A médiaelemzések tárgyidőszakának hossza megrendelőnk által, szabadon meghatározható, ezzel is segítjük a hatékonyság és sikeresség növelését.
Miért lehet hasznos a médiaelemzés?
- A számok segítenek meghatározni mennyit ért az a befektetés, amit a kommunikációba fektettek.
- Segíthet összehasonlítani a cég kommunikációját, akár több országban, több nyelven is.
- Megmutatja a cég és a versenytársak megítélését.
- Megmutatja a versenytársak taktikáját, stratégiáját.
- Megismerhetők a média által vezetőnek titulált témák.
- Válsághelyzetben azonnali visszacsatolást jelent.
- Megismerhető egy adott piaci szegmens a piacra lépés előtt.
- Feltérképezhető a releváns médiumok és újságírók egyénisége viselkedése.