2025.07.24. in marketing és pr

AI vagy, ha neked jobban tetszik mesterséges intelligencia (MI) problémák a pr-szövegírásban

AI vagy, ha neked jobban tetszik mesterséges intelligencia (MI) problémák a pr-szövegírásban

Valljuk be, marketinges vagyok! Az összes sejtemben. De, amikor átlényegülök pr-essé, vagy akár újságíróvá, akkor rá kell döbbennem, sokan vagyunk, akik egy „tartalomgyártó-csónakban” evezünk. A lehető legjobb szöveget kell írnunk, naponta olykor akár húsznál is többet. Ez pedig már inkább egy verbális gyorsulási verseny, ahol a billentyűk füstölnek, az agy túlmelegszik, és a kreativitás rendszerfrissítést kér, de csak inspirációs hibaüzeneteket kap.

Én szeretem az innovatív technológiát, barátom a mesterséges intelligencia. DE PR-ES ÉS ÚJSÁGÍRÓ KOLLÉGÁK, légy szíves, legyetek igényesek a munkátokra!

Közös csónakunkban a mesterséges intelligencia kiváló másodtiszt, de nagyon rossz kapitány. Látva a mostanában megjelenő tartalmakat – sarkosítva – azt kell, hogy mondjam: Egy jó pr-es használhat MI-t az ötleteléshez, a kutatáshoz, a szövegvázlathoz vagy éppen gondolatelakadáshoz, de ha elveszti az irányítást, saját szakmai súlyát kockáztatja.

Néha elszakad a cérna, ilyenkor nem sikerül úrilányként kibökni egyetlen szót sem. (Bocsánatot kérek ezért minden kollégámtól.)

De emberek! Egykor vízióink voltak, most meg sokaknak csak karakterlimitjük van.

De emberek! Egykor vízióink voltak, most meg sokaknak csak karakterlimitjük van.

Ha lenyugszom és van egy kis idő, beszélgetünk. Vagy, mint most, nem az MI ellen, hanem a jó pr-esekért mondanék néhány gondolatot a pr-es szakmában látott mesterségesintelligencia-függőség veszélyeiről.

Az egyediség elvesztése

Gáz, ha csak annyira vagy különleges, mint egy natúr joghurt a pr-reggelin. A mesterséges intelligencia által generált tartalmak előbb vagy utóbb hasonlítani kezdenek egymásra. Még, ha jól megírtak is, gyakran steril vagy sablonos hangvételűek. Egy pr-szakember lényege – de egy marketingesé egészen biztosan –, hogy márkára, cégre szabott, hiteles és kreatív üzeneteket hozzon létre. A mesterséges intelligencia ezt csak utánozza, és NEM TEREMTI.

A kritikus gondolkodás elgyengülése, elvesztése

Akkor, amikor megkérdezed, például a ChatGPT-t, majd bemásolod a kiköpött választ, lemondasz a gondolkodásról, az értelmezésről és a döntéshozatal jogáról. Főleg akkor, ha az adott pr-munka válságérzékeny, intuitív megközelítést vagy stratégiai gondolkodást igényel.

szeretem az innovatív technológiát, barátom a mesterséges intelligencia.

A hitelesség és a bizalom csökkenése

Olyan ez, mint a zöldremosás. Ha egy cég kommunikációja „AI-szagú”, az emberek kevésbé fognak hinni az üzenetnek. Ez meg ronthatja a hitelességet.

Adat- és etikai problémák

Ez a terület hatalmas szócsaták színtere lehetne. De kevesen vitatkozunk róla. Egészen onnantól indulhatnánk, hogy kiszivároghat-e a promptolással belső infó, hogy milyen az adatvédelem, ki ellenőrzi az adatokat és a tényeket, mi a forrás … odáig, hogy kié a tartalom. Talán a legrosszabb, amikor tisztán a gép ír és emberként szeretné valaki publikálni.

Igénytelenség a munkára és kreatív elsatnyulás

Hiszem, hogy a folyamatos gépi segítség a legkreatívabb és leggyakorlottabb kolléga írói ösztöneit, stílusérzékét, a spontán ötletelés készségét és a kreatív gondolatokat is gyengíti. De az asszociációs képesség is csökken. Végül a szöveg nem feltétlen hibás lesz, csak felejthető.

Neked elnyomta már a belső hangod a mesterséges intelligencia? Van már prompt hang a fejedben? 🙂

ja … és a helyesírás egy külön móka




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenöt + 16 =