2023.02.15. in marketing és pr

Content marketing világtrendek 2023-ban

2023-ban az alábbi content marketing világtrendek várhatóak, melyek fő feladata a tartalmak előállítása. Egyre elterjedtebbek lesznek globális szinten.

A content vagy tartalommarketing olyan marketingeljárásokat foglal magába, amelyek során a tartalomelőállítás és annak terjesztése a fő feladat.

A content marketing jelentősége az internetes felhasználók száma folyamatosan növekszik, így az igények és elvárások szintje is magasabbra kerül. Ahhoz, hogy fokozzuk üzleti sikerünket vagy megtartsuk előnyös piaci pozíciónkat, muszáj figyelembe venni és követni, vagy akár azonnal beépíteni egy cég marketingstratégiájába az újdonságokat. Ezért írtuk össze, melyek a globálisan terjedő új content marketing világtrendek!

2023-ban az alábbi content marketing világtrendek várhatóak, amik nagy valószínűséggel egyre elterjedtebbek lesznek globális szinten. Magyarországon (és számos más országban) még nem feltétlenül ez a stratégia működik, de mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni őket a fejlődés érdekében.

1. Rövid videók

A videók már eddig is kiemelt szerepet játszottak a marketinges tartalomgyártásban, azonban 2023-ra ez még tovább fokozódik. De a hosszabb videó már nem köti le az embereket, és a globális tapasztalat az, hogy nem is fogják végignézni őket. Az ajánlott hosszúság maximum 10 perc, de már ezt sem érdemes teljesen kitölteni, ha csak tényleg nem valami nagyon ütős tartalomról van szó.

Az igazán népszerű rövid formátumú videókat manapság nagyon kreatívan lehet elkészíteni. Rengeteg lehetőség van a videók megszerkesztésekor (effektek, filterek, feliratok, matricák), amit a trendek ötletes felhasználásával cégprofilunkhoz illeszkedően lehet kialakítani.

A rövid videókat különböző platformokon van lehetőségünk közzé tenni, globálisan jelenleg legfontosabb közülük a TikTok. Úgy tűnik, hogy manapság a TikTok diktálja a trendeket. Rengeteg a felhasználója, sok ember érhető el rajta és népszerűsége 2023-ban is biztosan töretlen marad, főleg a fiatalabb korosztály esetében. De a rövid videókat terjeszthetjük Instagram sztoriban, Instagram Reels-ként, YouTube Shorts-ban, vagy akár Pinteresten is. Instagramon érdemes odafigyelni, hogy habár még közzé lehet tenni a 90 másodpercnél hosszabb és nem álló formátumú videókat, az Instagram a Reels formátumot részesíti előnyben, így érdemesebb azt használni, hogy az algoritmus ne sorolja hátra a tartalmunkat.

2. Empatikus és emberközpontú tartalom

A 2023-as content marketing világtrendek alakulására még mindig erősen hat a pandémia és a COVID. De mivel a járvány az egész világra hatással volt, így nem csoda, hogy az embereket is megváltoztatta. Ez 2023-ban még nem csengett le, sőt! Még mindig igaz, hogy többé már nem a formalitást és a makulátlan professzionalizmust várják el a vállalkozásoktól az ügyfelek. Sokkal inkább közel akarják érezni magukat az általuk kedvelt márkákhoz. Az üzleti célú, szimpla értékesítési nyelvezettel fogalmazott tartalmak nem igazán fogják a kívánt hatást elérni. Az emberek átláthatóságra, realitásra és empátiára vágynak.

Emberközpontúságra van szükség ahhoz, hogy igazi kapcsolat alakulhasson ki a vállalat és az ügyfelek között. Erre az is jó megoldás, ha influencerek reklámozzák a termékeket, közelebb hozva ezzel a közönséget a vállalathoz. Hiszen így egy kedvelt személy által kapnak bepillantást, feelinget, ami rájuk is nagyobb hatással lehet.

3. Bevétel a tartalmon keresztül

A jó minőségű tartalom gyártásával egy vállalat többé már nem csak a termékek megvásárlásából szerezhet bevételt. A content marketing világtrendek eredményeképpen 2023-ban már tartalomgyártóként is felléphet, így ebből is profitra lehet szert tenni. Ez működhet például feliratkozási vagy előfizetési alapon, amikor a tartalom eléréséhez előfizetnek vagy a nézettség után jár bevétel. Például a TikTok is így működik. Érdemes lehet ezeket az újdonságokat kihasználni, ehhez azonban jó minőségű tartalomra van szükség!

4. Értékes tartalom és személyre szabás

A klímaválság, a COVID, az infláció, a háborús helyzet mindenki életére és gondolkodására nagy hatást gyakorolt. Ezért sem fognak már nagyon sikeresen működni 2023-ban az üres, általános kampányok. A fogyasztók többet akarnak kapni; olyan termékeket és tartalmakat, amelyek értékeket képviselnek. A nagyvállalatoknak többször ki kell állniuk bizonyos erkölcsi ügyek mellett. Az emberek ugyanis azt fogják választani, aminek üzenetével azonosulni tudnak. Ezért fog a content marketing világtrendek között kiemelt szerepet kapni a személyre szabás.

A tartalmunkat muszáj lesz az egyének szükségleteire igazítani, ha igazi sikereket szeretnénk elérni. Ehhez természetesen az adatokra is szükség van, érdemes nyomon követni a közönség igényeit, például adatgyűjtéssel. Így arra lehet stratégiát kiépíteni, ami az embereket igazán érdekli.

5. Mesterséges intelligencia – Artifical Intelligence (AI)

Habár a mesterséges intelligencia még nem teljesen kiforrott technológia, mégis egyre jobban virágzó iparág. Ezért sem meglepő, hogy 2023-ban a generatív AI nagy szerepet fog kapni az üzleti életben is.

Az AI NLP (Natural Language Processing) és NLG (Natural Language Generating) modelljei felhasználhatók tartalmak létrehozására, szerkesztésére, javítására és újrahasznosítására. De az AI nem csak arra képes, hogy a tartalmat előállítsa, hanem azt terjeszteni is tudja. Ráadásul a megfelelő időben, a megfelelően célzott csoportok részére. A mesterséges intelligencia továbbá azért is lesz kulcsfontosságú a 2023-as tartalommarketing-stratégiában, mert kiismeri az algoritmusokat, a közönség szándékait, illetve kinyeri a kellő adatokat, hogy a megfelelő közönségcsoportot lehessen megcélozni.

Az idei content marketing világtrendek szerint is elengedhetetlen a jó SEO, a Google elhelyézésének szempontjából.

6. SEO stratégia

A jó SEO továbbra is elengedhetetlen. Fontos, hogy a Google keresője előnyös helyen tüntesse fel a weboldalunkat. Ez az idei content marketing világtrendek szerint sincs másképp. Ugyanakkor a keresőmotorok egyre okosabbak és egyre több szempontot képesek figyelembe venni, ezért nem árt, ha kicsit kreatívabban állunk a SEO-hoz és nyitottak vagyunk a változtatásra. Többé ugyanis nem elég a blogbejegyzésekben jól megválasztani a kulcsszavakat és optimalizálni a címkéket.

2023-ban az tűnik a legjobb stratégiának, ha magának a közönségnek írunk és nem a SEO-t próbáljuk mindenféleképpen tökéletesíteni. Igényes, jó minőségű tartalmat kell előállítani, amit a felhasználók maguktól választanak ki és tesznek népszerűvé. A tartalom önmagáért fog beszélni és a sok kattintásnak hála fog a találatok között előrébb kerülni. Pontosan ezért lehet hasznos, ha a régebbi tartalmakat is aktualizáljuk.

7. Öntsük több formába tartalmainkat és frissítsük az elévülteket!

Tartalommarketingesként stratégiánk fontos részévé tehetjük bizonyos tartalmak kreatív újrafelhasználását. Ezzel az anyagot nem csak több platformon, több emberhez elérve tudjuk közzétenni, de időt is spórolunk. De ez nem azt jelenti, hogy egy anyagot több helyre teszünk fel változtatás nélkül! Egy blogbejegyzés például több rövid videóra osztható vagy készíthető belőle podcast tartalom is.

A régi tartalmakat megéri frissíteni, kicsit átdolgozni és modernizálni. Kivenni belőlük az elavult információkat, pontosítani a tényeket vagy átírni kicsit a szöveget, hogy a gyakrabban keresett kifejezéseknek és témáknak jobban megfeleljen.

Az egyik leggyorsabban növekvő content marketing világtrend az AR (kibővített valóság) és a VR (virtuális valóság), amelyek bevezetik az embereket a mesterséges 360°-os világokba.

8. AR és VR

Az egyik leggyorsabban növekvő tartalommarketing világtrend az AR (kibővített valóság) és a VR (virtuális valóság), olyan programok, amelyek bevezetik az embereket a mesterséges 360°-os világokba, új módokat kínálva a termékek mintavételére és a vásárlásra a telefon egyszerű használatával. Az ilyen típusú tartalom mára a fősodorba került, és a márka-, a termékmarketing fejlődésének következő szakaszát jelenti. Tartsuk szemmel különösen a Pinterestet és a Snapchatet! A Snapchat továbbra is újít az AR-funkciók terén, egyedi módokat biztosítva felhasználóinak érdeklődési köreik megosztására, termékek vásárlás előtti kipróbálására, barátokkal való kapcsolatfelvételre és tartalomlétrehozásra.

A szövegíróknak és tartalomíróknak mindenképpen csiszolniuk kell a „micro-copywriting” tudásukat, amivel kis apró, de nagyon kreatív részletek segítségével hívják fel magukra a figyelmet. Az AR- és VR-élmények sok magyarázatot és egyértelmű CTA-t igényelnek, hogy a felhasználókat az AR-funkciók használatára ösztönözzék. A VR emellett erős vizuális és írásbeli történetmesélési készségeket, valamint a kettő zökkenőmentes összeegyeztetésének képességét is megköveteli.

9. Podcast

A podcast egy évek óta feltörekvőben lévő audio tartalomfajta, amit most már globális szinten milliók hallgatnak minden nap. Mivel témája bármi lehet, így bárki – aki a szükséges eszközökkel rendelkezik – elkészítheti.A tartalom sokrétűségének is köszönheti óriási népszerűségét. Egy amerikai felmérés szerint, a hallgatók 60%-a keres egy terméket, ha az elhangzott egy podcastben. Ezt a tényt kihasználva a podcast lehetőségét a content marketing világtrendek közé sorolhatjuk és célunk elérésére fel is használhatjuk. Az előállított tartalomnál azonban itt is szem előtt kell tartani, hogy annak érdekesnek, informatívnak és hasznosnak kell lennie. Az értékesítői beszédet itt is érdemes mellőzni vagy okosan megvalósítani, ha a hallgatók figyelmének megtartásáról van szó.

A podcastek mellett az utóbbi időben más online élő tartalmak népszerűsége is megnőtt, például a live audio tartalmak (Discord, Clubhouse) vagy video formátumú live-ok (TikTok, Instagram, Facebook, Twitter).

Content marketing világtrend szempontjából a tartalom minősége fontos, de háttérbe szorulhat, ha nem megfelelő a gyakoriság és nem  jól megválasztott az ütemezés.

10. Ütemezés

A tartalom kiváló minősége fontos, de háttérbe szorulhat, ha nem megfelelő a gyakoriság és nem  jól megválasztott az ütemezés. A bejegyzések következetessége is nagyon fontos. Nem kell, hogy mindennap új bejegyzés legyen feltöltve, de jól megtervezett ütemtervet kell kialakítani, amit mindenképpen be is kell tartani, hogy ne okozzunk csalódást például a rajongóknak. Ráadásul havonta kettőnél több alkalom is szükséges lehet a figyelem fenntartására. A következetesség biztonságot sugall, így meg lehet szilárdítani a közönséget, azonban a minőséget is fontos szem előtt tartani, ugyanis új ügyfeleket ennek köszönhetően lehet szerezni.

+1 Storytelling

A storytelling vagy történetmesélés nem újkeletű dolog (a content marketing világtrendek területén sem). Ha visszanyúlunk a kezdetekhez, láthatjuk, hogy így adta át tudását az ember generációról generációra, még az írásbeliség kialakulása előtti időkben. De a történetmesélés az írás megjelenésével sem kopott ki és fontossága sem csökkent. A gyerekeket mai napig részben így tanítjuk, és minden vallásnak megvannak a saját, számára kiemelkedő fontossággal bíró történetei. Mivel a történetek erősen hatnak az érzéseinkre, nem csoda, hogy a marketing területén is hasznát lehet venni.

A számok és a kimért üzleti beszéd nem fogja elérni a kívánt hatást, mert az emberek sokszor csak az eladási szándékot látják mögötte. Helyette a történetekre figyelnek, mivel gyakran saját magukat látják bennük. Felidézik és újraélik az eseményeket. Ezáltal megszűnik a szakadék a fogyasztó és a gyártó/értékesítő között. Az egyszerű add el/vedd meg fókusz helyett, meg kell mutatni például, hogy egy adott termék, hogyan változtathatja meg valaki életét.

A történetmesélés rugalmassága miatt ez a módszer nélkülözhetetlen szinte minden vállalkozás számára, bármilyen méretű is. Az írók blogolhatnak az adott márkatörténetről, akik vizuális tartalmakkal foglalkoznak az Instagram, a Pinterest, TikTok segítségével olyan képes sztorikat mondhatnak el, amelyek vonzóak a fogyasztóik számára.A cégek pedig akár webináriumokat is készíthetnek a márkáról, termékről vagy szolgáltatásokról




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő − nyolc =