2019.04.12. in marketing és pr

Messenger használata mint chat és hirdetőfelület

A messenger egy olyan alkalmazás, amellyel üzeneteket lehet küldeni és egy helyen kezeli a normál üzeneteket és a chatet.

A legnépszerűbb közösségi oldal, a Facebook 2011. augusztus 9-én adta ki a Facebook Messenger alkalmazást.

Üzeneteket lehet vele küldeni, egy helyen kezeli a normál üzeneteket és a chatet, mindezt pedig push notification támogatással. Okostelefonra letölthető ingyen, de a www.messenger.com címen ugyanúgy küldeni lehet GIF-et, más képformátumot, dokumentumot és hangulatjelet, mint ahogyan azt a mobilon tehetjük.

A Messenger segítségével az összes arckönyvben megtalálható ismerősünknek írhatunk üzenetet. Ráadásul nem csak mobilkészülékről mobilkészülékre, hanem PC és mobilkészülék irányba is működik. Főleg, ha a legkevésbé sem vagyunk kíváncsiak az üzenőfalra és arra, hogy az ismerőseink mit ettek ma. Tehát, ha nélkülözni akarjuk, amit egy komplett Facebook-alkalmazás igazából tartalmaz, akkor ez a mi appunk.

A Facebook az utóbbi évek során rengeteg új fejlesztést és funkciót pakolt Messengerbe, kezdve a játékokon át a 24 óra után eltűnő napi történetekig. Néha ezeknek a frissítéseknek nem örültek a felhasználók, de az app fő célja egyetlen dolog, hogy kommunikálhassanak egymással az emberek. A Messenger fejlesztéséért felelős vezető, David Marcus felismerte, hogy rövid idő leforgása alatt annyi funkcióval bővítették 2017-ben az alkalmazást, hogy az már zsúfolttá vált, ezért egyszerűsítették a felületet. Ami, azóta is, remekül működik.

A messenger egy olyan alkalmazás, amellyel üzeneteket lehet  küldeni és egy helyen kezeli a normál üzeneteket és a chatet.

Rengeteg funkció elérhető az alkalmazáson belül.

Az egyik leghasznosabb a Ne zavarj opció, ugyanis az új üzenetekről kikapcsolhatók egy időre az értesítések. Akár 15 percre, valamint 1, 8 és 24 órára is ki lehet kapcsolni a messengeres értesítéseket. Ha azonban kell egy kis szünet a beszélgetésben, vagy csak kezd túl sok lenni, el is lehet némítani. Csak meg kell érinteni a nevét az illetőnek és változtatni az értesítéseken, így beállítható, meddig nem akar tőle valaki üzenetet olvasni.

Volt egy vegyes érzelmekkel fogadott frissítés, ami 4 különböző ikon az üzeneteink alján. Az üres kör azt jelképezi, hogy az üzenet küldése folyamatban van. A pipás kör azt jelzi, hogy az üzenetet elküldte a Messenger, ha pedig beszíneződik, akkor a címzett meg is kapta. Ha az üzenet alatt a címzett profilképének kicsinyített verzióját látjuk, akkor a címzett már látta is az üzenetet. De már arra is van megoldás, ha valaki el szeretné kerülni, hogy ismerősei lássák, elolvasta-e az üzeneteket. A böngészőhöz letölthető Facebook Unseen kiegészítővel elérhető, hogy a facebookos üzenetek küldői ne lássák, mikor olvasta el az üzenetet a címzett.

A kapott vagy küldött üzenetekkel három dolgot is kezdhetünk, ha hosszan rajta tartjuk az ujjunkat a szövegbuborékon. A Másolás, a Törlés és a Továbbítás lehetősége válik elérhetővé. De nem csak ezek az opciók lehetségesek. Ha van olyan ismerőse, aki megosztja a helyzetét az alkalmazással, akkor egy kis térkép is megjelenik, ahol azt láthatja, hogy az adott üzenetet honnan küldte el az ismerőse. Persze ha mi ezt szeretnénk elkerülni a saját üzeneteinknél, akkor csak ki kell kapcsolnunk a helyzet meghatározást.

Bár néha hasznos is lehet ez a funkció. Ha esetleg nem tudjuk, hova kellene mennünk, vagy az ismerősünk nem talál el hozzánk, jól jöhet, hogy el tudjuk küldeni számára a helyzetünket. A beszélgetés során, a billentyűzet feletti sávon a Továbbiak opciónál a Hely menüpontot választva a telefon azonnal elküldi az ismerősnek a helyzetünket.

Van két játék is, ami közvetlenül a Messengerben játszható anélkül, hogy le kéne valamit tölteni hozzá. Küldeni kell valakinek egy kosárlabda emojit és rá kattintani. Máris tesztelheted, mennyi kosarat tudsz bedobni zsinórban. Vagy be kell írni a @fbchess kulcsszót, és máris lehet sakkozni. Egy másik szórakoztató funkció, hogy személyre lehet szabni a beszélgetéseket. Meg lehet változtatni a chat színét, egyéni beceneveket lehet hozzáadni, és át lehet írni a csoport nevét. Emellett egy alapemojit is beállíthatunk, ami a hüvelykujj helyett jelenik meg a szövegdoboz mellett.

A videohívás is ingyenes. Csoportos hívásokat is kezdeményezhetünk, maximum 50 főig. Ha nem szeretünk gépelni, de a hívást sem preferáljuk, hangfelvételeket is küldhetünk. Megeshet, hogy valakivel bár Messengeren kapcsolatban vagyunk, a telefonszámát nem ismerjük. Ekkor érdemes észben tartani azt, hogy a csevegőn keresztül hanghívás is indítható.

Ha esetleg vissza akarnánk fizetni, amire meghívott a barátunk a Messengeren keresztül már pénzt is tudunk küldeni. A Facebook nem számol fel érte díjat, de beletelik pár napba, amíg megérkezik a pénz, attól függ, melyik banknál vagyunk.

A Messengerhez egy ideje már egyáltalán nem szükséges Facebook fiók ahhoz, hogy a barátainknak üzenhessünk a szolgáltatáson keresztül. Amennyiben nem vagyunk a közösségi oldal tagjai, úgy a telefonszámunk megadása után vehetjük igénybe a szolgáltatást. Szóval, aki nem akar jelen lenni a közösségi oldalon, de kapcsolatban akar lenni az ismerősökkel, az egyszerűen csak telepítse az appot a mobiljára.

A messenger egy olyan alkalmazás, amellyel üzeneteket lehet  küldeni és egy helyen kezeli a normál üzeneteket és a chatet.

Az új frissítések által elérhetővé vált a titkosított beszélgetés a mobilos Messengerben.

Sőt azt is beállíthatjuk, hogy az üzenetek hány másodperc múlva semmisítsék meg magukat.A Facebook az összes felhasználója részére elérhetővé tette ezt a funkciót Androidon és iOS-en egyaránt. Ez azt jelenti, hogy az üzenetekbe nem tud belenézni sem a cég, sem a hatóságok. Az üzenetek elolvasásához az eszközön tárolt kulcs szükséges. Szóval egyedül a küldő és címzett láthatja.

Ezt alkalmazza már alapból a WhatsApp, az iMessage is. Pár korlátozása van azért a funkciónak. A titkosított mód nem érhető el csoportos beszélgetésekhez, és csak azon az eszközön tudjuk csak olvasni a beszélgetést, amely eszközön azt kezdeményeztük. Ez azért van, mert a titkosító kulcsok az eszközhöz kötődnek. A normál és a titkos csevegések teljesen elkülönülnek egymástól, így ha valakivel normál és titkos beszélgetést is folytatunk, akkor az két, teljesen különálló csevegésként fog megjelenni. A Wired Magazin szerint a Facebook azért választotta ezt az utat, hogy megelőzhesse a kellemetlen jogi eseteket.

A Messengert körülbelül 4,5 millió magyar használja aktívan minden egyes nap. Ezért is nő rohamosan a hazai hirdetők száma és az eredmények is egyre jobbak. Egy márka építéséhez szükséges építeni a kapcsolatot a cég és az érdeklődők között. Könnyű abba a hibába esni, hogy megfeledkezünk a közösségi média közösségi részéről, és csak simán apróhirdetési felületként használjuk a Facebookot. A Messenger üzenetek legnagyobb előnye, hogy valós időben, személyesen lehet foglalkozni a legkomolyabb érdeklődőkkel.

A Messengeres hirdetéseknek 3 formája létezik.

Az egyik kapcsolatfelvételre ösztönzi az embereket. Az első verziót alkalmazva egy hagyományos FB hirdetést tudsz csinálni, aminél a felhasználó kattintás után nem a weboldaladra vagy landing page-re érkezik, hanem egy Messengeres beszélgetés nyílik meg az oldallal. Ezzel a hirdetésfajtával a felmelegített érdeklődőket érdemes megcélozni. Ők lesznek azok, akik már ismerik a céget és tudják mit csinál, de még nem vették fel vele a kapcsolatot.

A másik szponzorált üzenetnek számít. Ez már nem egy klasszikus értelemben vett hirdetés, sokkal inkább egy privát üzenet, ami közvetlenül az érdeklődők bejövő üzenetei közé fog megérkezni. Ez lényegében úgy néz ki, mintha bármelyik barát üzenne a Messengeren keresztül. A buktató viszont ott van, hogy ilyen üzenetet üzleti oldalként csak annak lehet küldeni, aki korábban már felvette a kapcsolatot az oldallal.

A harmadik a Messenger app kezdőlapján elhelyezett hirdetési felület, ami szintén úgy viselkedik, mint egy klasszikus hírfolyambéli hirdetés. Ezt bárkire lehet célozni, nem csak azokra, akik korábban már felvették az oldallal a kapcsolatot.

A messenger egy olyan alkalmazás, amellyel üzeneteket lehet  küldeni és egy helyen kezeli a normál üzeneteket és a chatet.

Ha szeretné kipróbálni a Messengeres hirdetéseket, de nincs idő minden üzenetküldővel személyesen foglalkozni, akkor érdemes egy alapszintű chatbotot használni.

Egyszerű és teljesen ingyen megcsinálható egy pár óra alatt, bármiféle programozói tudás nélkül. A chatbot egy mesterséges intelligencián és előre meghatározott szabályrendszeren alapuló megoldás, mely helyettesíteni tud, amikor a felhasználók kapcsolatba lépnek a céggel online. Ha a megfelelőképpen van beállítva, akkor felismeri, hogy a felhasználó mit kérdez, vagy szeretne és ennek megfelelő válasz opciókat ír vissza neki chaten belül. A chatbotok legfőbb funkciója a kommunikáció automatizálása, ami így megkönnyíti a vásárlók és a vállalkozások dolgát egyaránt.

Sok nagy cég használja már most is a Messengert a vásárlók tájékoztatására. A Facebook chatbotja attól különlegesebb a többitől, hogy a Facebook saját Wit.ai bot motorját használja. Ez röviden azt jelenti, hogy a botok nem csak átlátják a beszélgetéseket, hanem tanulni is tudnak belőle. Ha már van egy működőképes chatbotja az oldalnak, akkor már nincs más hátra, mint reklámozni azt egy kicsit és embereket terelni a folyamatba. Ezt pedig hagyományos Messenger linkekkel, ügyféllistából való megfeleltetéssel, messenger kódokkal, pluginekkel/widgetekkel és Facebook hirdetésekkel lehet megtenni.




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt + 13 =