Hívjon minket: (06-1) 792-8 Klikk ide!

A virtuális világ 2011-es trendjei

A virtuális világ 2011-es trendjei

„Morzsa age”

azaz az információk felszínes befogadása. Az átlagember, a fogyasztó mindenből és mindenről egy kicsit tud, ám ez a tudás felszínes, mert rohanó világunkban semmiben nincs idő elmélyedni. A morzsa age fogyasztójára jellemző, hogy mindent azonnal, nulla-huszonnégy órában akar megvalósítani (enni, inni, vásárolni, filmet nézni, tanulni, élni stb.). Ráadásul a morzsa age felfogás miatt az emberek egy részének bizalma elfordult a szakértőktől a többi fogyasztó irányába.

Az „én a celeb” jelenség

A virtuális világ 2011-es trendjeiaz átlagember csodálat és ismertség utáni vágyából fakad. A vágyott állapot elérése érdekében az emberek telerakják képeikkel, videóikkal, adataikkal a közösségi portálokat, a netet, ezáltal a magánszféra fogalma is új jelentést nyer. A morzsa age önjelölt vagy hirtelen kikiáltott szakértő celebjei néhány könyv elolvasása után tanácsadói blogokat indítanak, és fórumokon szórják „tudásukat”, így a trend egyik következménye, hogy jelentős teret kapnak a sarlatánok, illetve az egyénileg összehozott, sokszor szakmaiságot, koncepciót vagy akár stratégiát nélkülöző elképzelések, szolgáltatások, termékek. Viszont ellentrendként és piaci felismerésként 2011-re valószínűsíthetően erőteljesen háttérbe fog szorulni a „mindenki online marketing tanácsadó” trend, ugyanis az online marketing piac vásárlói kifinomult online marketing módszereket, újragondolt e-mail marketing kampány stratégiákat és számokban mérhető eredményeket fognak követelni.

A videók szerepe tovább erősödik

és nemcsak a közösségi média terepén. A világ második legnagyobb keresőszolgáltatása jelen pillanatban a Youtube, ahol a videók segítségével komoly átkattintás-szám generálható az online marketing területén. A feltöltött videó tartalmak lehetőséget teremtenek a szájmarketing (WOM) a vírusmarketing és a fogyasztóval történő azonnali és több érzékszerve ható kommunikációra. A videókkal együtt felnőtt fázisba ért a közösségi fotózás, melynek elterjedését az okostelefonok csak még jobban fokozzák majd.

Hanyatlásnak indulnak a személyes blogok,

mert szerepüket átveszik a közösségi oldalak, ahol sok minden és sok mindenki egy helyen megtalálható, ráadásul a számítástechnika fortélyaihoz nem konyítók is teljes értékű felhasználók lehetnek, hiszen nem kell semmilyen HTML-, és CSS-ismeret a használatához. Ezzel együtt – a szegmentálódás miatt – erősödni fognak a társadalmi, közéleti és politikai blogok.

Lesz iwiw temetés és egy kicsi lájk-csömör,

mert az iwiw megújítására tett nagy kísérlet nem igazán jött be. Ezzel párhuzamosan komoly tényezőként jelenik meg egy új ellentrend is, amely unja a facebookot, a lájkolásokat, sőt talán magát a virtuális világot is tagadja. Nagy tanulságként azonban minden vállalkozás számára megvilágosodásként fog hatni, hogy a facebook nem csodaszer. Az átgondoltság, a megfelelő célok mellé kell az offline valóság, illetve a tudatos koncepció, mert a közösségi marketing új irányának képviselői azon a véleményen vannak: profin vagy inkább sehogy.

Tovább terjeszkednek az okostelefonok,

már csak azért is, mert egyre olcsóbbak lesznek és a telefonra írt internetes alkalmazások száma is nő. Az okostelefonok folyamatos fejlődésével már nem probléma képek és tárgyak felismerése, így az első alkalmazások a turizmus irányába mutatnak. Ha a turista egy szállodára mutat a telefonjával, le tudja kérni annak valós idejű adatait, így tájékoztatást kap arról, hogy van-e például foglalható szobájuk. De hasonlóan nagy terek állnak kiaknázásra a vendéglátóipar előtt.

Social CRM

A közösségi média terjedése új feladat és kihívás elé állítja a cégek ügyfélszolgálatait. A jövőben a vállalatok ügyfelekkel történő kommunikációja egy új, sokkal több személyességet tartalmazó színtérre helyeződik át, amely megváltoztatja, módosítja a vásárlói hűség és kezelésének eszközeit, módszereit. A sikeres vállalatok a legapróbb ügyfél által megadott vagy megszerezhető azokat magas szinten kezelni és kombinálni tudó elektronikus ügyfélkezelési rendszereket ötvözik a személyes ügyfélszolgálat emberbarát szolgáltatásaival.

És eljő az integrált marketing kora.

2011 legnagyobb marketing-felismerésével azok a vállalatok jutnak előnyhöz, akik túl vannak a közösségi média első próbáján, és már saját tapasztalatuk van arról, hogy a legüdvözítőbb megoldás a különböző marketing platformok integrációja. Főleg azoké, ahol az egyes területek egymást kiegészítve és mérhetően aratnak sikert a piacon. Pontosan ezért a mérhetőségre is nagyobb lesz az igény, illetve új mutatók és képletek fognak kialakulni annak érdekében, hogy például a ma még szinte megfoghatatlan mérőszámokkal rendelkező elköteleződést mérni tudják. Mindazonáltal, az mindenki számára világos, hogy a mérhetőség nem minden. Olykor az üzenetnek nem az a lényege, hogy hányan kattintanak rá, hanem az, hogy kihez jut el és azt, hogyan értelmezik.

A virtuális világ 2011-es trendjeiÁtalakul az e-mail világa,

ami már a közösségi média megjelenésével is drasztikus csökkenést mutatott. A néhány éve még biztos marketing eszköz, hazánkban még viszonylag jól tartja magát, de a fiatalabb korosztály és a legfiatalabb generáció eléréséhez új módszereket kell találni. Illetve megindul egy komoly újító folyamat a regisztrációs adatbázisok növelése, kezelése és értéke tekintetében. Felgyorsul a virtuális világ.

Redukálódik az üzenet.

Minden fentebb felsorolt trend abba az irányba mutat, hogy a marketing üzenetek nagy része és a mindennapi „szövegezés” is jelentős mértékben át fog alakulni. A virtuális világban egyedül az e-book olvasók nyitottak a hosszú szövegekre, míg az SMS-nyi információt befogadóképes internetezők nem szeretik a tagolatlan, hosszú, kulcsszavakat nélkülöző információhalmazt. Az információ „design termékké” válik, amit tervezni kell, aminek megjelenését egyedi, tömör és vonzó módon kell kivitelezni. Csak az idézőjelesen szép, jól becsomagolt információ éri el a célközönség ingerküszöbét.

Minden gyorsan vagy még gyorsabban terjed,

így aki belép a virtuális világba, annak tisztában kell lennie azzal, hogy az első fecske effektus körülbelül öt másodpercig tart. Ráadásul hazánkban a szellemi tulajdon tisztelete alig ismert fogalom és a másolás vagy konkrétan az (újító) ötletek lenyúlásának bevett gyakorlata eredményeképpen bármikor szembejöhetünk sajátmagunkkal.

Vélemény, hozzászólás?

tíz + 16 =

1

Miért válasszon minket?

Teljeskörű, kreatív, eredményorientált megoldásaink vannak. Gyorsaságunkat átgondolt szakmaiság támogatja. Az általunk képviselt marketing és pr a sablonoktól eltérő, újszerű.

Többek vagyunk és többet adunk, mint mások.
4

Mikor van ránk szükség?

Ha nem működik hatékonyan a cég, nincs bevétel. Ha új, megújuló stratégia szükséges. Ha változás előtt áll. Ha még senki nem figyelt fel cége tevékenységére. Ha a tervek jók, de nem valósulnak meg.

Ha más tanácsadókban sokat csalódott, itt az idő az egymásra találásra!
3

Kérdezzen, kérjen ajánlatot!

28 év a marketing és a public relations területén; szakmailag kompetens online marketingben jártas kollegák. Kreatív megoldások és gyors, precíz kivitelezés. Weboldal, Facebook, Adwords, Analytics, grafika, sajtó, pr?

Nézze meg szolgáltatásainkat! Válasszon minket!
5

Gyakornoki program Budapest

Ha valódi gyakorlatot szeretnél szerezni a marketing, a public relations és az újságírás területén, akkor ne habozz jelentkezz hozzánk gyakorlatra! Nincs kávéfőzés és fénymásolás, van viszont komoly és igazi munka.

Csak akkor jelentkezz, ha tényleg a marketing és a kommunikáció érdekel!

Pin It on Pinterest