Elkészült a Hanhikivi 1 atomerőmű logója
Úgy látszik, még az atomerőműveknek is jól jöhet egy ötletes logó.
A Fennovoima finn atomenergiai területen működő vállalat Észak-Finnországban, Pyhäjoki városában fogja felépíteni első atomerőművét, a Hanhikivi 1-et (FH1), aminek már meg is született az emblémája.
A tervek szerint a Roszatommal együttműködésben épülő atomerőmű 2024-től fog áramot előállítani. A projekt egyik első lépéseként a Fennovoima márciusban írt ki nyilvános pályázatot a Hanhikivi atomerőmű weboldal logójának megtervezésére. A cél az volt, hogy jobban összekovácsolják az ott dolgozókat, valamint egy egységes és felelősségteljes munkamorált teremtsenek meg. A közel 20 pályázó közül májusban választották ki a nyertest: a Työmaa reklámügynökséget, illetve a fő ötletgazdát, Tomi Mäki művészeti igazgatót.
„A kiindulópontunkat természetesen a Fennovoima összefoglaló anyagai jelentették. Ezekből tudtuk meg, hogy pontosan hol és milyen céllal szeretnék használni a logót, miért hozzák létre, illetve mit akarnak kommunikálni vele. Ennek alapján kezdtük kidolgozni a különböző részleteket (színeket, formákat, témákat). Már a kezdetektől fogva kiemelt cél volt az atomerőmű nevének ábrázolása, ezért kombináltuk a H betűt egy 1-essel. Miután végigpróbáltunk többféle betűtípust és árnyalatot, eljutottunk ahhoz a verzióhoz, ami a végleges pályamunkánk lett” – mesélte el Mäki. A nyertes ügynökség több tervezője önállóan dolgozott egy-egy lehetséges logón. Ezek közül egy kis bizottság választotta ki, hogy melyeket fejlesztik tovább közös erővel. Tomi Mäki szerint tisztában voltak a verseny kockázatával a jelentkezéskor, és éppen olyan komolyan vették azt, mint bármilyen számlázható munkát. „Aki nem áll készen rá, hogy áldozzon egy keveset a saját idejéből, ne vegyen részt ilyen pályázatokon.”
Bár a nyertes munka magáért beszél, az igazgató rámutatott azokra az egyszerű és könnyen felismerhető elemekre, amelyek szöveg nélkül is kifejezővé teszik a logót.
Kombinálja a helyi természeti értékeket (tenger, libák, kövek) a projekt más elemeivel, mint az energia, technológia, építés és így tovább. „A betűtípus lekerekítettsége egy kis lágyságot és természetességet ad a logónak, szemben a technológiához társított szögletesebb formákkal. A H betű széles talpa pedig a biztos alapokat szimbolizálja”. A beérkezett pályaművek elbírálásában a Fennovoima munkatársai, saját reklámügynöksége, szállítói és a városi közösség is részt vett.
Az első helyezett 5000 euróval lett gazdagabb, míg a második helyen két munkát, a WTF Design-t (felső logó) és a Decorat-ot (alsó logó) díjaztak további 1000-1000 euróval. Úgy tűnik, hogy a WTF Design-nak is eszébe jutott, hogy megjelenítsen egy stilizált libát (a Hanhikivi kifejezés jelentése Liba-szikla). Míg a Decorat összefonódó háromszögei inkább a fejlődést és az energiát jelképezhetik. A mindkét tervben felhasznált zöld színt a természethez és a fenntarthatósághoz társíthatjuk. Bár ezek a pályaművek is igényesek és kreatívak lettek, a Työmaa munkájának nagy előnye velük szemben, hogy a rafinált szimbólumban együtt ábrázolta a projekt nevét és az általa képviselt értékeket is.
Vélemény, hozzászólás?