2021.02.03. in marketing és pr

10 statisztika szerint a kkv-k számára is kell a pr

Ha a startupok és kkv-k szeretnék felhívni a potenciális ügyfelek figyelmét és erősebb pozíciót kívánnak betölteni a piacon, a pr sokat segíthet.

A public relations (a pr)1, azaz a közönségkapcsolat hatékony eszközt jelent a startupok és a kisvállalkozások (kkv) számára.

Főleg azoknak, akik megpróbálnak versenyezni a nagyobb vállalatok által uralt piacokon. Kis költségvetés esetén azonban a pr-büdzsé gyakran nullára vagy igen alacsony költségre redukálódik. Ha a startupok és kkv-k szeretnék felhívni a potenciális ügyfelek figyelmét és erősebb pozíciót kívánnak betölteni a piacon, a pr nagyon is sokat segíthet. Íme 10 statisztika, amely igazolja a stratégiai pr-kampány értékét.

  1. A B2B vásárlók 96%-a olyan tartalmat szeretne, amelyhez az iparági gondolatvezetők nagyobb hozzájárulást nyújtanak (Demand Gen jelentés). Az ügyfelek szeretnének hallani rólad! Az aktuális eseményekkel kapcsolatos gondolatoktól az ipari változásokig számos gondolatmenetet írhatnak le a vezetők. Ez bizalmat ébreszt a vásárlókban, akik ezután felismerhetik a szakértelmet.
  2. A mai világot 247%-kal nagyobb valószínűséggel befolyásolják a blogok vagy a közösségi oldalak (Hubspot). A mostani fiatal generációk különösen a harmadik féltől származó forrásokat szeretik olvasni, hogy információkat szerezzenek egy témáról vagy trendről. Így, ha valaki ilyen célcsoporttal rendelkezik, akkor a pr elengedhetetlen.
  3. Az üzleti döntéshozók 80%-a szívesebben szerez céges információkat cikksorozatokból, mint reklámokból (Content Marketing Institute). A hirdetések túlságosan rámenősek lehetnek, de a harmadik fél által elismert publikációk cikkeit sokan megbízhatóbbnak tekintik.
  4. A B2B vásárlási folyamatok 93%-a online kereséssel kezdődik (HubSpot). A keresések általában azzal kezdődnek, hogy az ügyfél rá keres arra, ami érdekli. Ha a pr-cikk az egyik legnépszerűbb helyen szerepel, akkor minősített vezető szerepet kap. Aki pedig elolvassa a cikket, az valószínűleg rákattint a vállalatára is, hogy többet tudjon meg.
  5. A SEO leadeknek 14,6%-os close rate-ja van (eredménnyel lezárt cél), míg a közvetlen levél vagy a nyomtatott reklám csak 1,7%-os aránnyal rendelkezik (imFORZA). Azoknak a felhasználóknak, akik például egy pr-cikkből kattintanak az Ön weboldalára, nagy az esélyük a sikeres konverzióra.
  6. A B2B keresők átlagosan 12 keresést végeznek, mielőtt bekapcsolódnának egy adott márka webhelyére (Google). Mivel nagyon sok keresést végeznek, minden vállalkozás azt szeretné, ha a cége vagy a hozzákapcsolódó tartalom elől lenne a keresőkben. Egy-egy jó rámutató tartalom, vélemény, cikk, ha jól szerepel a keresőkben, akkor megtartja a brandet, a márkát, a céget a vevő tudatában.
  7. A fogyasztók 70%-a inkább cikkek segítségével, mint hirdetésekkel ismeri meg a vállalatot (Content Marketing Institute). Az ügyfelek meg akarják ismerni a márka mögött álló embereket, gondolataikat és véleményüket az iparági kérdésekről. Az ügyfelek ezt jobban szeretik, mint a hirdetési élményt.
  8. A fogyasztók 68%-a valószínűleg időt tölt egy olyan márka tartalmának olvasásával, amely érdekli őt (Content Marketing Association). Tehát egyetlen gondolat, egyetlen sor sem időpazarlás, mert az emberek 68%-a kedveli a márkákat.
  9. A fogyasztók 60%-a nagyobb valószínűséggel keres termékeket, a tartalommarketing, pr-cikk hatására (Content Marketing Association). A fogyasztók a vásárlási ciklus során, a cikkeik olvasása közben is figyelik a lehetséges termékeket.
  10. Az emberek belefáradtak a régi taktikába. Az emberek kontrollálni akarják azokat az információkat, amiket kapnak (Ragan)
  • Az emberek 86%-a kihagyja a TV-reklámokat.
  • A direkt mailek 44%-át soha nem nyitják meg.
  • Az e-mail felhasználók 91%-a leiratkozott egy vállalati e-mailről, amelyet korábban választott.

A fogyasztók más megközelítést, személyre szabottabb taktikát várnak a tömegesen kimenő marketing helyett.

A fogyasztók más megközelítést, személyre szabottabb taktikát várnak a tömegesen kimenő marketing helyett.

  1. A Chief Marketer jelentés szerint a B2B értékesítési tölcséren keresztül a legeredményesebb a potenciális ügyfelek mozgatása: cikkek és blogok (49%) (Chief Marketer). A pr-cikkek kiválóan alkalmasak arra, hogy az értékesítési csatornákat beindítsák. Míg a blogok is segítenek, az iparági kommunikációs csatornákon megjelent cikkekkel szakértelmet megjeleníteni.
  2. A valódi pletykák körülbelül 2 órán belül megerősítést nyernek, de több mint 14 órába telik, míg az átlagos hamis pletykák megsemmisülnek (PLOS | ONE). Senki nem szereti a negatív híreket. A pr gyorsabban segíthet a hamis információk megsemmisítésében, mint a belső kezelés.

Segíthetünk!

1 A public relations egy angol kifejezés, ami a többi idegen eredetű köznyelvi szóhoz hasonlóan kis kezdőbetűvel írandó. Hasonlóképpen a rövidítése is kisbetűs: pr. Ejtésmódja a magyar fonetika szerint péer. (A Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézetének állásfoglalása, melyet a Magyar PR Szövetség kért.)

 

Forrás: Launchway Media




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt × négy =