2019.02.26. in marketing és pr

A YouTube kis-nagy változtatásai

A YouTube kisebb-nagyobb változtatásai.

A 2000-es években indult videómegosztó, a YouTube, hamar a világ kedvencévé nőtte ki magát. Indulása óta azonban számtalan kisebb változtatáson esett át.

Ez természetes, hiszen a felhasználók folyamatos visszajelzésein keresztül érdemes korrekciókat végrehajtani, a jobb felhasználói élményért. Ezeket a jobbára kisebb kozmetikázásokat eddig szintre észre sem vettük, vagy legalábbis nagyon hamar alkalmazkodtunk hozzá. Az egyszerű menüsoros oldalból 14 év alatt egy profin felépített videómegosztó lett. Ahol a kommentelési lehetőségen túl, lehet fordítást kérni, ajánlott videókat megtekinteni, híreket olvasni, tartalomról szavazni, valamint értékeléseket adni.

A kedélyeket először a 2018 eleji hír borzolta, amely szerint a nem-valós felhasználókat törlik. A cég szerint sokszor tapasztalták, hogy valaki a másik videójának eltulajdonításával, vagy hamis követők kreálásával tett szert jövedelemre. Majd ezt követően, ugyanezen év végén hírek érkeztek, hogy az egyre kevesebb regisztráltat érdeklő kommentelési funkció, úgy ahogy van, eltűnik. Azóta ezekből nem lett semmi, hiszen kommentelni azóta is lehet. Egy kamu videós pedig viszonylag sokáig űzheti az ipart, míg kiszűrik és végül törlik a csatornáját.

Azonban a YouTube a 2019-es évre új frontokat nyitott!

A YouTube megszünteti az automatikus megosztást a Twitterrel és a Google+-al. Utóbbival azért, mert a Google októberben jelentette be, hogy egy adatvédelmi hiba kiszúrása és javítása után úgy döntöttek, inkább megszüntetik az alacsony felhasználószám miatt, mintsem folyamatosan frissítsék azt. A kevés felhasználó persze nem jelentené automatikusan a véget. De abban a kontextusban, amelyben a Google ezt a Facebook kihívójának szánta, a bukása egyértelmű. Ezt azok az adatok is megvilágítják, hogy a használatok 90%-a 5 másodpercnél rövidebb! Természetesen lenne értelme ezentúl egy, az összes google-szolgáltatást összefogó rendszert fenntartani, de – és itt tér vissza az érvelés a kiindulópontba – a szolgáltatás nem éri meg a belefektetett pénzt! Így mennie kell!

Előbbivel pedig azért szakít a videómegosztó óriás január 31-e óta, mert hagyományos üzenetben közzétenni a videókat jobb felhasználói élménnyel jár, mind a megosztónak, mind a követőknek.

Az összeköttetés értelme, hogy az adott feltöltő aktivitása azonnal nyomon követhetővé váljon minden fontosabb fórumon, amit a feltöltő használ és ahol sokan követik. Ezentúl a videók tartalmának ismerete járul hozzá leginkább a felhasználói élmény tökéletesítéséhez, hiszen ezáltal ajánl az oldal videókat megtekintésre. Éppen ennek az útjában ált az automatikusan generált üzenet. Ezentúl a személyre szabott tweetekbe helyezett videómegosztói aktivitás fog hozzájárulni az optimális feltöltő, követő kapcsolathoz.

Az automatikus ,,native” videók több interakciót produkálnak, mint a YouTube linkek és ezt a nagy márkák, brandek és vállalatok érzékelik. A megszüntetett funkciók hátterében, ezért a modern világ kőolaja, az adat áll!

Ennek folyományaként tűnik el az úgynevezett annotációs doboz is. A még 2008-ban bevezetett annotációk célja eredetileg hasznos kiegészítő információk, helyesbítések, illetve külső hivatkozások megjelenítésének lehetővé tétele lett volna a videók felett – de legtöbbször a feltöltők nagyon rosszul, illetve más célokra használták azokat. Ennek következményeként viszont sokszor olyan helyzet állt elő, hogy a videótartalmat nem is lehetett rendesen látni, mert azt részben vagy teljesen a szóban forgó, félig átlátszó annotációs dobozok fedték el.

Ezt a változást azok fogják észrevenni, akik asztali számítógépen használják a YouTube-ot. A Google ugyanis a YouTube mobilos változatában sosem implementálta az annotációk megjelenítését.




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

9 − 2 =