10 ok miért nem szabad abbahagyni a Facebook kommunikációt
10 ok miért nem szabad abbahagyni a Facebook kommunikációt a koronavírus idején.
A koronavírus és a korlátozások következtében sok cég dönt amellett, hogy felfüggeszti vagy abbahagyja a kommunikációt a közösségi oldalain.
Ez számos okból rossz döntés lehet még a legkisebb cég életében is. Mivel a járvánnyal foglalkozók több hónapos elhúzódó problémára készülnek a leállított kommunikáció a vírus lecsengése után komoly negatív következményekkel és jelentős anyagi ráfordítással járhat a cég számára. Főleg nagyobb és aktív követőtábor esetén.
Most összeszedtünk 10 okot, miért érdemes továbbfolytatni a Facebook kommunikációt az ügyfelek, a vásárlók felé töretlen aktivitással.
1. Információközlés lehetősége
Fontos tájékoztatni az érdeklődőket, minden céget érintő koronavíruskérdésben. Jó, ha minden rajongónk tudja, ha a cég nem folytatja működését vagy, ha folytatja, de csökkentett munkaidőben, vagy más csatornákat használ … és így tovább. Ne feledje, sokan elsősorban a közösségi médiából vagy a honlapról szerzik az információkat!
2. Folyamatos tájékoztatás
Napról napra történhetnek kisebb változások, hiszen mindenki számára új helyzet ez, amire nem volt korábban példa. A frissülő aktualitásokat a eboldal mellett például a Facebook vállalati oldalon a legkönnyebb, a leggyorsabb és a legcélravezetőbb közölni.
3. Megnyugtatás
Fontos, hogy ne a pánikkeltés legyen a kommunikációnk alapja, sokkal inkább a nyugodt és nyugalomra intő kommunikáció. Épp elég pánikkeltő cikk jelenik meg naponta, nem kell, hogy ebbe a folyamba a cég is csatlakozzon.
4. Érdeklődők megtartása
Ha minden átmenet nélkül megszűnnek a bejegyzések, rajongóink azt hihetik, hogy a cég is pánikol, becsődölt. Mivel a követőink nem tudják mi lesz a jövőben a cég sorsa, így könnyen lehet, hogy a konkurenciához csatlakoznak, ahol van kommunikáció és látják a potenciális vevők, hogy van folytatása a cég működésének.
5. Nehéz visszajönni a (virtuális) életbe
Az előző ponthoz kapcsolódóan sokan el is felejthetik a céget, amíg a veszélyhelyzet tart, ezután pedig sokkal nehezebb visszaszerezni a lendületet és az emberek figyelmét a cég irányába. De ugyanez igaz a Facebook algoritmusokra is, mert a Facebook könnyen felejt, amit néha csak pénzzel vagy sok idővel lehet újra megolajozni a Facebook kommunikációt.
6. A környezet támogatása
Ha a cég szeretne támogatást nyújtani az arra rászorulóknak, sokkal könnyebb ezt online jelezni, kommunikálni, így nyilván több emberhez és gyorsabban eljut a jócselekedet ténye, híre.
7. Segélykérés
Ha esetlegesen a vállalat segítséget szeretne kérni a követőitől szintén itt a legcélszerűbb megtenni. A problémák esetleges megosztása is támogatja a Facebook kommunikációt.
8. Hitelesség
Ha valaki nem is mindennap akar posztolni, akkor is bizonyos időközönként célszerű egy-egy bejegyzést megejteni, hiszen így a cég magabiztosabbnak tűnik a visszatérésben, amint az lehetséges.
9. # azaz a hashtag használata
Ez inkább tanács, mint ok, de idesorolandó. Jobban kereshető vele a poszt, így többekhez eljut az információ, átláthatóbbá tehetjük a Facebook kommunikációt.
10. Aktualitás
Nem csak a céggel kapcsolatos aktualitások közlése a fontos, de a globális aktualitásoknak is szentelhetünk egy kis időt és figyelmet. Fontos viszont a tényszerűség, a pártatlanság és a higgadtság az ilyen jellegű posztoknál.
Vélemény, hozzászólás?