2020.11.21. in marketing és pr

15 tipp – Facebook hirdetés, termékek esetén

15 Facebook hirdetés tipp

A Facebook hirdetés egy jó módszer az webáruházak tulajdonosai számára, hogy a termékeiknek nagyobb közönséget szerezzenek.

Ennél is fontosabb, hogy a Facebook hirdetés képes a megfelelő közönség elé helyezni a termékeket. Az online kereskedelemmel foglalkozók számára a Facebook lehetőséget ad nagyon pontosan meghatározott célcsoport célzására is. Mint azt tudjuk, a jól célzott fogyasztók, több eladást jelentenek.

1. Használjunk vetítés típusú hirdetést!

A Facebook most már engedi, hogy több terméket is kiválasszunk egy-egy képes vagy videós hirdetéshez és vetítsük azokat. Több oka is van annak, hogy ez a típusú hirdetés növeli a click-through-rate (átkattintási arányt) és csökkenti a költségeket.

Először is, a Facebook hirdetésnek érdekesnek és interaktívnak kell lennie! A vásárlók szeretnének tovább görgetni, hogy még több terméket lássanak a kínálatból. Az ember természetes kíváncsisága vezet az átkattintásokhoz. Ezzel a módszerrel jobban kötődhetünk a márkával a fogyasztóhoz.

Másodszor, használhatjuk arra, hogy bemutathassuk széles körű termékkínálatunkat. Mondjuk azt, hogy snowboard felszerelést árulunk. A vásárlók talán nem azonnal akarnak snowboardot venni, de használhatjuk arra a vetítéses hirdetést, hogy más, olcsóbb termékeket mutassunk nekik, például bakancsot vagy waxot. Ez erősebb okot kínál nekik a kattintásra.

2. Használjunk videós hirdetést!

A Facebook algoritmusa priorizálja a videós tartalmakat és a többi típusú hirdetés elé helyezi azokat. A videó használatával nagyobb eséllyel kerülünk be az emberek hírfolyamába. Továbbá, ez a típusú hirdetés sokkal jobban felkelti az emberek figyelmét és jobban kapcsolja őket a márkánkhoz. A statisztikák kimutatták, hogy a Facebook felhasználók több mint fele néz videókat minden egyes nap. Tehát, a fogyasztók nagyobb eséllyel állnak meg és néznek meg egy videót, mivel az azonnal elindul a görgetés közben. Ráadásul, arra is ideális ez a Facebook hirdetési típus, hogy bemutassuk a termékeinket használat közben.

3. Használjuk a Facebook ajánlatot!

Mindenki szereti a leárazásokat és a fogyasztóink is biztosan többször kattintanak át akkor, amikor kedvezményt ajánlunk. Ha van olyan termékünk, amely le van árazva, készíthetünk hozzá olyan hirdetést, amely speciálisan a leárazások között szerepel majd.

Miért ne készíthetnénk egy bevezető ajánlatot az emberek elcsábítására?

A legjobb dolog ebben a hirdetéstípusban, az, hogy a fogyasztóknak nem feltétlenül szükséges elhagyni a Facebook oldalát. A Facebook bolt, vagy Shopify-hoz hasonló üzletek esetén például minden a Facebook felületén zajlik. A webshopos eladás során a fogyasztók a hirdetésre kattintva egyedi kódot kapnak, amelyet felhasználhatnak a webhelyen. Ez a módszer a társadalmi bizonyítás erejével is bír, ugyanis megmutatja, hány ember kapta már meg a kedvezményt. Összességében ez egy remek módszer arra, hogy az új és meglévő vásárlókat a weboldalra csábítsa.

4. Népszerűsítsünk egy létező, már bevált bejegyzést!

Vannak pillanatok, amikor tartunk a hirdetés elindításától, mert nem tudhatjuk, hogyan fog működni. Lesz egyáltalán olyan, aki rákattint? Pénzpazarlás lesz? Ezért jó ötlet létrehozni és népszerűsíteni egy már létező bejegyzést. Választhatunk egy olyan posztot, amely már több megosztást, átkattintást és reakciót generált. Más szavakkal, tudjuk, hogy működik. A feladat egyszerűen annyi, hogy el kell érnünk vele több ezer új embert.

Kiválaszthatjuk, hogy azok között az emberek között népszerűsítsük, akik már kedvelték az oldalunkat, vagy teljesen új emberekhez szeretnénk eljutni. A posztok népszerűsítésének szépsége, hogy már előre tudjuk, képes eredményt produkálni.

5. Ne csak a termékeinket hirdessük!

Nem minden Facebook hirdetésnél szükséges az eladásra koncentrálni. Tanulmányok kimutatták, hogy nagyobb esélyünk van figyelmet kapni és kitűnni a szokatlan hirdetésekkel. Az emberek hozzászoktak az online hirdetésekhez, így automatikusan figyelmen kívül is hagyják azokat. Ehelyett, keressünk más módot a bevételszerzésre a hirdetésekből.

Az egyik lehetőség egy esemény népszerűsítése. Az online kereskedelemmel foglalkozóknak, az események fantasztikus módot adnak, a márkaismertség növelésére. Mérlegeljük adottságainkat és lehetőségeinket, mert lehet, hogy adott a az út egy termékbemutatót tartani vagy annak helyet biztosítani. Például, ha divatüzlet tulajdonosok vagyunk, helyet adhatunk egy divatbemutatónak vagy szponzorálhatunk egy ruházattal kapcsolatos eseményt. Amennyiben ékszerboltunk van, tarthatunk workshopokat a helyieknek. Ilyen esetben használjunk Facebook eseményeket is, hogy még több emberhez eljusson az esemény híre és a márkánk neve!

6. Erősítsük a márkánk identitását!

Ez egy másik remek módja a Facebook hirdetésnek, anélkül, hogy szándékosan szeretnénk eladni bármit is. A Facebook hirdetések akkor működnek a legjobban, mikor azok vizuálisak, inspirálóak és vírusként képesek terjedni. Hosszútávon felépíthetjük vele a vásárlói bázisunkat és erőssé válik a márkahűség. Ne felejtsük el, hogy ez is egy formája a hirdetéseknek!

7. Vásárlásösztönzés használata

Ahelyett, hogy a sima doboz formátumot használnánk, a Facebook most már engedi a személyek eladásra ösztönzését is. Azaz a hirdetésnél lehetőség van a linkre mutató gomb vásárlásösztönző szövegének kiválasztásárára. Sajnos, a márkák és az online kereskedelemmel foglalkozók még mindig nagyon alábecsülik ezt a funkciót. Mégis, drasztikusan képes megnövelni az átkattintási arányt.

Mikor beállítunk egy hirdetést, lépjünk a szöveg és linkek mezőre (text and links). Itt lehetőségünk van kiválasztani a megfelelő szöveget a legördülő menüsorból.

Célzás

A Facebook-nak van egy egyedülálló képessége, a niche advertising. Ez képes rögzíteni a demográfiai és helyadatát a legtöbb felhasználónak. Gyűjti az érdeklődési köreiket, hobbijaikat és munkáikat. Mindezek szuper hasznosak lehetnek egy hirdetés célzása szempontjából.

8. Célozzuk a webáruházunk látogatóit!

Számos webáruház-tulajdonos használ Facebook hirdetéseket, hogy elérjen új vásárlókat. Habár, az hasznosabb lehet, ha azokat az embereket célozzuk, akik már ellátogattak a weboldalunkra. Ők már ismerik a márkánkat, böngészték a termékeinket és már létrejött velük egy kapcsolat. Így valószínűleg szívesebben vásárolnak tőlünk, csak emlékeztetnünk kell őket. A Facebook hirdetések használatával emlékeztethetjük őket a weboldalunkra, erősségeinkre és márkaidentitásunkra.

9. Célozzuk az email-listánkon lévőket!

Ezúttal a célcsoportunk még jobban kapcsolódik hozzánk. Feliratkoztak az email-listánkra, tehát őket még inkább érdeklik a termékeink. Néhány figyelmes Facebook hirdetés növelni fogja a márkaismertségünket és megerősíti a fogyasztókat a vásárlásban.

10. Célozzuk az embereket a vásárlás folyamatában!

A Facebook mostanában vezette be ezt az új célzási algoritmust. Tegyük fel, hogy olyan webhelyeket látogattunk, amelyek új játékkonzolokat árulnak. A böngészőnkben lévő cookie-k használatával a Facebook tudja, hogy mikor kerestünk konzolt, így ehhez igazított hirdetéseket kezd el megjeleníteni. Ugyanezt mi is beállíthatjuk most már.

11. Célozzuk az embereket bevételük alapján!

Amennyiben drága termékeket árulunk, általában a hirdetés ablakon kidobott pénz, ha egy bevétellel még nem rendelkező diáknak jelenik meg. Amikor a hirdetést létrehoztuk, egyértelműen egy speciális magas jövedelmű fogyasztókra gondoltunk. Ha csak magas nettó vagy magas átlagos jövedelemmel rendelkező fogyasztókat célzunk, akkor nagyobb eséllyel érjük el a célcsoportunkat. A Facebook az alapján is kategorizálja az embereket, hogy kik azok, akik többet költenek online, mint az átlag.

12. Célozzuk a szülőket a gyermekük életkora alapján!

Ez egy remek lehetőség azoknak, akik babatermékeket, gyerekruhákat árulnak esetleg olyan termékeket, amelyek hasznosak szülőknek. Persze van egy hatalmas korkülönbség a szülők életkora között. A szülők célzása jelentheti a kamaszkorú gyerekekkel rendelkező szülőket is, ami valljuk be nem túl hasznos számunkra babatermékek forgalmazása esetén. Így a Facebookon van lehetőség arra is, hogy célozzuk a szülőket gyermekeik életszakasza alapján.

13. Célozzunk családi állapot alapján!

Azok a párok, akik messze vannak egymástól, szeretnek ajándékokat küldeni egymásnak. Segíthetünk nekik, azáltal, hogy megjelenítjük nekik a hirdetésünket. A Facebook lehetőséget ad arra, hogy célozzuk azokat a párokat, akik távkapcsolatban élnek, vagy akiknek valamilyen évfordulójuk közeleg. Ráadásul már arra is van lehetőség, hogy megcélozzuk a hirdetésünkkel azokat az embereket is, akiknek egy közeli baráti körében eljegyzés történt, és ajándék ötleteket ajánlhatsz.

Képoptimalizálás

A Facebook előtérbe helyezi a képes és videós hirdetéseket a többi típusú tartalommal szemben.

14. Használjunk fehér hátteret!

A hirdetési szakértők ezernyi tesztet végeztek el és arra jutottak, hogy a fehér háttér több átkattintáshoz vezet, mert általában megragadja a figyelmet. A weboldaltervezők is általában fehér tereket használnak, hogy kiemeljék a tárgyakat.

15. Hármas szabály

A Hármas szabály egy tervezői törvény, amely segít megteremteni egy kép egyensúlyérzetét. A szabályt nagyon könnyű alkalmazni, a képet kilenc egyforma méretű négyzetre osszuk fel két függőleges és két vízszintes vonallal. Helyezzük úgy a kép fő tárgyát, hogy az a vonalak keresztmetszeteire essen!

A Facebook hirdetések létrehozásáról a Facebook hivatalos honlapján informálódhatunk.




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × 2 =