2019.07.23. in marketing és pr

Az Alibaba.com kisvállalkozások globális értékesítését segíti az USA-ban

Új értékesítési lehetőségek az Alibaba.com platformján

A piacvezető e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba.com új értékesítési lehetőségeket vezetett be.

Többek között lehetővé teszik az USA-beli vállalatok egymás közötti tranzakcióit, valamint elindítanak egy felkészítő kampányt, ami segíti a vállalkozásokat a platform használatának megtanulásában.

A világ egyik legnagyobb B2B piactere, az Alibaba Group üzleti egységeként működő alibaba.com 2019. július 25-étől megnyitotta kapuit az amerikai kisvállalkozások előtt. Így most már ők is értékesíthetnek a platform sok millió felhasználója számára, az USA-ban és globálisan is. Az óriási, 23,9 millió dollár forgalmat lebonyolító B2B e-kereskedelmi piactér nagy lehetőség a főleg gyártókból, nagykereskedőkből és forgalmazókból álló amerikai kkv-szektor számára. Összehasonlításképpen a vállalatközi piac hatszorosa a vállalatok és fogyasztók úgynevezett B2C piacának.

A vállalat üzleti modellje is változott.

Az Alibaba platformot használó kkv-k ezentúl kapcsolatba léphetnek úgynevezett „anchor” értékesítőkkel és szolgáltatókkal megkönnyítve üzletkötéseiket. Az anchor vállalatok már régóta a piacon lévő, ismert, nagy áruválasztékkal rendelkező üzletek. Az emberek már bizalommal vásárolnak tőlük, ezért az a szerepük, hogy bevonzzák a vásárlókat az értékesítői platformra. Így a kisebb, ismeretlen üzleteknek is segítséget nyújtanak a vevőszerzésben.

Annak érdekében, hogy az Alibaba.com segítse a kisvállalkozások belépését a hatalmas piacra, egy „Előkészítő” eseménysorozatot szervez, workshopokkal és online szemináriumokkal a vállalatközi szervezetekkel és a helyi kereskedelmi kamarákkal együttműködve. A kezdeményezésben részt vesz a SCORE, az USA egyik legnagyobb önkéntes hálózata, üzleti szakértőkkel soraikban.

„Az Alibaba lehetőséget és eszközöket szeretne biztosítani a kisvállalkozók számára ahhoz, hogy sikeresen végezhessék üzleti tevékenységüket – nyilatkozta John Caplan, az Alibaba Csoport észak-amerikai divíziójának vezetője. Az ügyfélkörünket alkotó, több mint 190 országból és régióból kikerülő 10 millió aktív vásárló vállalat segítségével igyekszünk átalakítani a B2B kereskedelmet azáltal, hogy az amerikai egyesült államokbeli kkv-knak rendelkezésére bocsátjuk azokat az eszközöket és szolgáltatásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy sikeres szereplőivé váljanak a mai globális online piactérnek.”

Az Alibaba legfontosabb funkciói

A platform számos fontos funkciót tett hozzáférhetővé az amerikai kkv-k számára, segítve az online üzletkötéseiket és a nemzetközi üzleti tevékenységüket:

 

Vállalkozások az eladó oldalonVállalkozások a vevő oldalon
Felhasználóbarát felület, digitális áruházak létrehozására és kezelésére.Az us.alibaba.com landing page-en egyre több amerikai székhelyű eladó érhető el, a több ezer nemzetközi vállalat mellett.
Széleskörű tranzakciós lehetőségek ideértve az online fizetést.Részletesebb kommunikációs funkciók, amelyek lehetővé teszik megbeszélések és tárgyalások lefolytatását.
CRM és kommunikációs eszközök segítik az ügyfélkapcsolatok menedzselését.Kibővített választék, a szállításra kész termékektől a teljesen testreszabottakig.
A legmodernebb digitális marketingeszközök a B2B piaci szereplők célzott eléréséhez.Továbbfejlesztett termék- és eladó keresési funkció, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy szűrés segítségével gyorsan meghatározzák a legjobb termékeket (például az eladó típusa és helye szerint).
Lehetőség van az Alibaba.com amerikai székhelyű Seller Success csapatával való együttműködésre.

 

A platformon keresztül való fizetés az Amerikai Egyesül Államokban – New York és Nevada állam kivételével – bonyolított tranzakciók esetében 2019. július 25-étől érhető el.

„Már régebben rájöttünk, hogy az Alibaba.com platformja révén lehetőségünk nyílik a globális növekedés felgyorsítására” – mondta Evan Gettinger, a Gett Clean, egy minőségi tisztítószereket előállító vállalkozás társalapítója. Rendeléseik száma ugyanis a platformra való belépést követően jelentősen megugrott.  „A platform által most bevezetett újabb eszközök és a nagynevű márkákkal rendelkező eladókhoz a platformon keresztül való hozzáférés lehetővé válása várakozásaink szerint biztosítani fogja számunkra, hogy gyorsabban teljesítsük kitűzött növekedési céljainkat.” – tette hozzá.

Új szereplők bevonásával erősíti meg az amerikai B2B piacot az Alibaba.com

Több olyan ismertebb, nagyobb márkát hívtak meg a platformra, akik szintén elkötelezettek a kkv-szektor fejlesztése felé.

Márciusban az Alibaba stratégiai partnerséget kötött az Office Depot-val, nemrég pedig arról adott hírt, hogy a Robinson Fresh nevű mezőgazdasági vállalat is csatlakozik az Alibaba eladói közé. A két vállalat „anchor” szerepet vállal a piacon, ami azt jelenti, hogy ismertségükkel és széles termékkatalógusukkal próbálják a platformra csalogatni a vásárlókat. Ez a többi, kisebb kereskedőnek is hasznos.

„Büszkék vagyunk arra, hogy kiterjeszthetjük stratégiai együttműködésünket az Alibaba.com-mal” – mondta Gerry Smith, az Office Depot Inc. vezérigazgatója.  „Azzal, hogy „anchor” szerepet vállaltunk a platformon, az ügyfelek szélesebb körét érhetjük el, és elláthatjuk őket azokkal a termékekkel és szolgáltatásokkal, amelyekre szükségük van, hogy sikeresek lehessenek a nemzetközi piacon való versenyben.”

Az Alibaba partnerei különleges ajánlatokat, például prémium tartalmakat, árengedményeket, személyre szóló ajánlatokat is kaphatnak olyan szolgáltatóktól, mint a:

  •  71lbs,
  • BigCommerce,
  • Indeed,
  • ShipStation,
  • Skuvault,
  • TeamViewer,
  • Wellbots vagy a
  • Xometry.

Országos „Előkészítő” rendezvények: workshopok, előadások
Országos „Előkészítő” rendezvények

A legelső Alibaba.com által szervezett úgynevezett „Előkészítő” (Build Up) esemény július 23-án zajlott le Brooklyn-ban, az Industry City és a Brooklyn-i Kereskedelmi Kamara közreműködésével. A rendezvény célja alapvetően az Alibaba képviselői és kkv-k vezetői közötti találkozás lehetőségének megteremtése volt.

A résztvevőknek lehetőségük volt az kereskedelmi platform által megbízott szakértők által vezetett egyedi képzéseken és konzultációkon részt venni. Emellett workshopokon, műhelyfoglalkozásokon alapozhatták meg ismereteiket.

A vállalat további felkészítő képzések szervezését tervezi, helyi és országos szakmai szervezetek bevonásával, ideértve a SCORE nonprofit önkéntes hálózat tagszervezeteit. Valamint olyan egyéb közhasznú társaságokat, mint a Food Export USA. Ráadásul az Alibaba online oktatóanyagokat is készít a rendezvényekre a SCORE segítségével.

„A kisvállalkozásoknak, amelyek az Egyesült Államok gazdaságának lelkét jelentik, rengeteg kihívással kell szembenézniük – magyarázta Ken Yancey, a SCORE vezérigazgatója. A SCORE tagjai és mentorhálózata izgatottan várja, hogy ezeknek a személyes és online „Előkészítő” találkozóknak és workshopoknak a során, amelyek szerte az USA-ban elérhetők, segítségére lehessünk az amerikai egyesült államokbeli vállalkozásoknak azoknak az ismereteknek az elsajátításában, amelyekre támaszkodva sikeresen kiaknázhatják az e-kereskedelem kínálta izgalmas lehetőségeket.”




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhárom − három =