Az Alibaba.com kisvállalkozások globális értékesítését segíti az USA-ban
A piacvezető e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba.com új értékesítési lehetőségeket vezetett be.
Többek között lehetővé teszik az USA-beli vállalatok egymás közötti tranzakcióit, valamint elindítanak egy felkészítő kampányt, ami segíti a vállalkozásokat a platform használatának megtanulásában.
A világ egyik legnagyobb B2B piactere, az Alibaba Group üzleti egységeként működő alibaba.com 2019. július 25-étől megnyitotta kapuit az amerikai kisvállalkozások előtt. Így most már ők is értékesíthetnek a platform sok millió felhasználója számára, az USA-ban és globálisan is. Az óriási, 23,9 millió dollár forgalmat lebonyolító B2B e-kereskedelmi piactér nagy lehetőség a főleg gyártókból, nagykereskedőkből és forgalmazókból álló amerikai kkv-szektor számára. Összehasonlításképpen a vállalatközi piac hatszorosa a vállalatok és fogyasztók úgynevezett B2C piacának.
A vállalat üzleti modellje is változott.
Az Alibaba platformot használó kkv-k ezentúl kapcsolatba léphetnek úgynevezett „anchor” értékesítőkkel és szolgáltatókkal megkönnyítve üzletkötéseiket. Az anchor vállalatok már régóta a piacon lévő, ismert, nagy áruválasztékkal rendelkező üzletek. Az emberek már bizalommal vásárolnak tőlük, ezért az a szerepük, hogy bevonzzák a vásárlókat az értékesítői platformra. Így a kisebb, ismeretlen üzleteknek is segítséget nyújtanak a vevőszerzésben.
Annak érdekében, hogy az Alibaba.com segítse a kisvállalkozások belépését a hatalmas piacra, egy „Előkészítő” eseménysorozatot szervez, workshopokkal és online szemináriumokkal a vállalatközi szervezetekkel és a helyi kereskedelmi kamarákkal együttműködve. A kezdeményezésben részt vesz a SCORE, az USA egyik legnagyobb önkéntes hálózata, üzleti szakértőkkel soraikban.
„Az Alibaba lehetőséget és eszközöket szeretne biztosítani a kisvállalkozók számára ahhoz, hogy sikeresen végezhessék üzleti tevékenységüket – nyilatkozta John Caplan, az Alibaba Csoport észak-amerikai divíziójának vezetője. Az ügyfélkörünket alkotó, több mint 190 országból és régióból kikerülő 10 millió aktív vásárló vállalat segítségével igyekszünk átalakítani a B2B kereskedelmet azáltal, hogy az amerikai egyesült államokbeli kkv-knak rendelkezésére bocsátjuk azokat az eszközöket és szolgáltatásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy sikeres szereplőivé váljanak a mai globális online piactérnek.”
Az Alibaba legfontosabb funkciói
A platform számos fontos funkciót tett hozzáférhetővé az amerikai kkv-k számára, segítve az online üzletkötéseiket és a nemzetközi üzleti tevékenységüket:
Vállalkozások az eladó oldalon | Vállalkozások a vevő oldalon |
Felhasználóbarát felület, digitális áruházak létrehozására és kezelésére. | Az us.alibaba.com landing page-en egyre több amerikai székhelyű eladó érhető el, a több ezer nemzetközi vállalat mellett. |
Széleskörű tranzakciós lehetőségek ideértve az online fizetést. | Részletesebb kommunikációs funkciók, amelyek lehetővé teszik megbeszélések és tárgyalások lefolytatását. |
CRM és kommunikációs eszközök segítik az ügyfélkapcsolatok menedzselését. | Kibővített választék, a szállításra kész termékektől a teljesen testreszabottakig. |
A legmodernebb digitális marketingeszközök a B2B piaci szereplők célzott eléréséhez. | Továbbfejlesztett termék- és eladó keresési funkció, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy szűrés segítségével gyorsan meghatározzák a legjobb termékeket (például az eladó típusa és helye szerint). |
Lehetőség van az Alibaba.com amerikai székhelyű Seller Success csapatával való együttműködésre. | |
A platformon keresztül való fizetés az Amerikai Egyesül Államokban – New York és Nevada állam kivételével – bonyolított tranzakciók esetében 2019. július 25-étől érhető el.
„Már régebben rájöttünk, hogy az Alibaba.com platformja révén lehetőségünk nyílik a globális növekedés felgyorsítására” – mondta Evan Gettinger, a Gett Clean, egy minőségi tisztítószereket előállító vállalkozás társalapítója. Rendeléseik száma ugyanis a platformra való belépést követően jelentősen megugrott. „A platform által most bevezetett újabb eszközök és a nagynevű márkákkal rendelkező eladókhoz a platformon keresztül való hozzáférés lehetővé válása várakozásaink szerint biztosítani fogja számunkra, hogy gyorsabban teljesítsük kitűzött növekedési céljainkat.” – tette hozzá.
Új szereplők bevonásával erősíti meg az amerikai B2B piacot az Alibaba.com
Több olyan ismertebb, nagyobb márkát hívtak meg a platformra, akik szintén elkötelezettek a kkv-szektor fejlesztése felé.
Márciusban az Alibaba stratégiai partnerséget kötött az Office Depot-val, nemrég pedig arról adott hírt, hogy a Robinson Fresh nevű mezőgazdasági vállalat is csatlakozik az Alibaba eladói közé. A két vállalat „anchor” szerepet vállal a piacon, ami azt jelenti, hogy ismertségükkel és széles termékkatalógusukkal próbálják a platformra csalogatni a vásárlókat. Ez a többi, kisebb kereskedőnek is hasznos.
„Büszkék vagyunk arra, hogy kiterjeszthetjük stratégiai együttműködésünket az Alibaba.com-mal” – mondta Gerry Smith, az Office Depot Inc. vezérigazgatója. „Azzal, hogy „anchor” szerepet vállaltunk a platformon, az ügyfelek szélesebb körét érhetjük el, és elláthatjuk őket azokkal a termékekkel és szolgáltatásokkal, amelyekre szükségük van, hogy sikeresek lehessenek a nemzetközi piacon való versenyben.”
Az Alibaba partnerei különleges ajánlatokat, például prémium tartalmakat, árengedményeket, személyre szóló ajánlatokat is kaphatnak olyan szolgáltatóktól, mint a:
- 71lbs,
- BigCommerce,
- Indeed,
- ShipStation,
- Skuvault,
- TeamViewer,
- Wellbots vagy a
- Xometry.
Országos „Előkészítő” rendezvények
A legelső Alibaba.com által szervezett úgynevezett „Előkészítő” (Build Up) esemény július 23-án zajlott le Brooklyn-ban, az Industry City és a Brooklyn-i Kereskedelmi Kamara közreműködésével. A rendezvény célja alapvetően az Alibaba képviselői és kkv-k vezetői közötti találkozás lehetőségének megteremtése volt.
A résztvevőknek lehetőségük volt az kereskedelmi platform által megbízott szakértők által vezetett egyedi képzéseken és konzultációkon részt venni. Emellett workshopokon, műhelyfoglalkozásokon alapozhatták meg ismereteiket.
A vállalat további felkészítő képzések szervezését tervezi, helyi és országos szakmai szervezetek bevonásával, ideértve a SCORE nonprofit önkéntes hálózat tagszervezeteit. Valamint olyan egyéb közhasznú társaságokat, mint a Food Export USA. Ráadásul az Alibaba online oktatóanyagokat is készít a rendezvényekre a SCORE segítségével.
„A kisvállalkozásoknak, amelyek az Egyesült Államok gazdaságának lelkét jelentik, rengeteg kihívással kell szembenézniük – magyarázta Ken Yancey, a SCORE vezérigazgatója. A SCORE tagjai és mentorhálózata izgatottan várja, hogy ezeknek a személyes és online „Előkészítő” találkozóknak és workshopoknak a során, amelyek szerte az USA-ban elérhetők, segítségére lehessünk az amerikai egyesült államokbeli vállalkozásoknak azoknak az ismereteknek az elsajátításában, amelyekre támaszkodva sikeresen kiaknázhatják az e-kereskedelem kínálta izgalmas lehetőségeket.”
Vélemény, hozzászólás?