Az Alibaba.com kisvállalkozások globális értékesítését segíti az USA-ban

Az Alibaba.com kisvállalkozások globális értékesítését segíti az USA-ban

A piacvezető e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba.com új értékesítési lehetőségeket vezetett be.

Többek között lehetővé teszik az USA-beli vállalatok egymás közötti tranzakcióit, valamint elindítanak egy felkészítő kampányt, ami segíti a vállalkozásokat a platform használatának megtanulásában.

A világ egyik legnagyobb B2B piactere, az Alibaba Group üzleti egységeként működő alibaba.com 2019. július 25-étől megnyitotta kapuit az amerikai kisvállalkozások előtt. Így most már ők is értékesíthetnek a platform sok millió felhasználója számára, az USA-ban és globálisan is. Az óriási, 23,9 millió dollár forgalmat lebonyolító B2B e-kereskedelmi piactér nagy lehetőség a főleg gyártókból, nagykereskedőkből és forgalmazókból álló amerikai kkv-szektor számára. Összehasonlításképpen a vállalatközi piac hatszorosa a vállalatok és fogyasztók úgynevezett B2C piacának.

A vállalat üzleti modellje is változott.

Az Alibaba platformot használó kkv-k ezentúl kapcsolatba léphetnek úgynevezett „anchor” értékesítőkkel és szolgáltatókkal megkönnyítve üzletkötéseiket. Az anchor vállalatok már régóta a piacon lévő, ismert, nagy áruválasztékkal rendelkező üzletek. Az emberek már bizalommal vásárolnak tőlük, ezért az a szerepük, hogy bevonzzák a vásárlókat az értékesítői platformra. Így a kisebb, ismeretlen üzleteknek is segítséget nyújtanak a vevőszerzésben.

Annak érdekében, hogy az Alibaba.com segítse a kisvállalkozások belépését a hatalmas piacra, egy „Előkészítő” eseménysorozatot szervez, workshopokkal és online szemináriumokkal a vállalatközi szervezetekkel és a helyi kereskedelmi kamarákkal együttműködve. A kezdeményezésben részt vesz a SCORE, az USA egyik legnagyobb önkéntes hálózata, üzleti szakértőkkel soraikban.

„Az Alibaba lehetőséget és eszközöket szeretne biztosítani a kisvállalkozók számára ahhoz, hogy sikeresen végezhessék üzleti tevékenységüket – nyilatkozta John Caplan, az Alibaba Csoport észak-amerikai divíziójának vezetője. Az ügyfélkörünket alkotó, több mint 190 országból és régióból kikerülő 10 millió aktív vásárló vállalat segítségével igyekszünk átalakítani a B2B kereskedelmet azáltal, hogy az amerikai egyesült államokbeli kkv-knak rendelkezésére bocsátjuk azokat az eszközöket és szolgáltatásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy sikeres szereplőivé váljanak a mai globális online piactérnek.”

Az Alibaba legfontosabb funkciói

A platform számos fontos funkciót tett hozzáférhetővé az amerikai kkv-k számára, segítve az online üzletkötéseiket és a nemzetközi üzleti tevékenységüket:

 

Vállalkozások az eladó oldalon Vállalkozások a vevő oldalon
Felhasználóbarát felület, digitális áruházak létrehozására és kezelésére. Az us.alibaba.com landing page-en egyre több amerikai székhelyű eladó érhető el, a több ezer nemzetközi vállalat mellett.
Széleskörű tranzakciós lehetőségek ideértve az online fizetést. Részletesebb kommunikációs funkciók, amelyek lehetővé teszik megbeszélések és tárgyalások lefolytatását.
CRM és kommunikációs eszközök segítik az ügyfélkapcsolatok menedzselését. Kibővített választék, a szállításra kész termékektől a teljesen testreszabottakig.
A legmodernebb digitális marketingeszközök a B2B piaci szereplők célzott eléréséhez. Továbbfejlesztett termék- és eladó keresési funkció, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy szűrés segítségével gyorsan meghatározzák a legjobb termékeket (például az eladó típusa és helye szerint).
Lehetőség van az Alibaba.com amerikai székhelyű Seller Success csapatával való együttműködésre.

 

A platformon keresztül való fizetés az Amerikai Egyesül Államokban – New York és Nevada állam kivételével – bonyolított tranzakciók esetében 2019. július 25-étől érhető el.

„Már régebben rájöttünk, hogy az Alibaba.com platformja révén lehetőségünk nyílik a globális növekedés felgyorsítására” – mondta Evan Gettinger, a Gett Clean, egy minőségi tisztítószereket előállító vállalkozás társalapítója. Rendeléseik száma ugyanis a platformra való belépést követően jelentősen megugrott.  „A platform által most bevezetett újabb eszközök és a nagynevű márkákkal rendelkező eladókhoz a platformon keresztül való hozzáférés lehetővé válása várakozásaink szerint biztosítani fogja számunkra, hogy gyorsabban teljesítsük kitűzött növekedési céljainkat.” – tette hozzá.

Új szereplők bevonásával erősíti meg az amerikai B2B piacot az Alibaba.com

Több olyan ismertebb, nagyobb márkát hívtak meg a platformra, akik szintén elkötelezettek a kkv-szektor fejlesztése felé.

Márciusban az Alibaba stratégiai partnerséget kötött az Office Depot-val, nemrég pedig arról adott hírt, hogy a Robinson Fresh nevű mezőgazdasági vállalat is csatlakozik az Alibaba eladói közé. A két vállalat „anchor” szerepet vállal a piacon, ami azt jelenti, hogy ismertségükkel és széles termékkatalógusukkal próbálják a platformra csalogatni a vásárlókat. Ez a többi, kisebb kereskedőnek is hasznos.

„Büszkék vagyunk arra, hogy kiterjeszthetjük stratégiai együttműködésünket az Alibaba.com-mal” – mondta Gerry Smith, az Office Depot Inc. vezérigazgatója.  „Azzal, hogy “anchor” szerepet vállaltunk a platformon, az ügyfelek szélesebb körét érhetjük el, és elláthatjuk őket azokkal a termékekkel és szolgáltatásokkal, amelyekre szükségük van, hogy sikeresek lehessenek a nemzetközi piacon való versenyben.”

Az Alibaba partnerei különleges ajánlatokat, például prémium tartalmakat, árengedményeket, személyre szóló ajánlatokat is kaphatnak olyan szolgáltatóktól, mint a:

  •  71lbs,
  • BigCommerce,
  • Indeed,
  • ShipStation,
  • Skuvault,
  • TeamViewer,
  • Wellbots vagy a
  • Xometry.

Országos „Előkészítő” rendezvények: workshopok, előadások
Országos „Előkészítő” rendezvények

A legelső Alibaba.com által szervezett úgynevezett „Előkészítő” (Build Up) esemény július 23-án zajlott le Brooklyn-ban, az Industry City és a Brooklyn-i Kereskedelmi Kamara közreműködésével. A rendezvény célja alapvetően az Alibaba képviselői és kkv-k vezetői közötti találkozás lehetőségének megteremtése volt.

A résztvevőknek lehetőségük volt az kereskedelmi platform által megbízott szakértők által vezetett egyedi képzéseken és konzultációkon részt venni. Emellett workshopokon, műhelyfoglalkozásokon alapozhatták meg ismereteiket.

A vállalat további felkészítő képzések szervezését tervezi, helyi és országos szakmai szervezetek bevonásával, ideértve a SCORE nonprofit önkéntes hálózat tagszervezeteit. Valamint olyan egyéb közhasznú társaságokat, mint a Food Export USA. Ráadásul az Alibaba online oktatóanyagokat is készít a rendezvényekre a SCORE segítségével.

„A kisvállalkozásoknak, amelyek az Egyesült Államok gazdaságának lelkét jelentik, rengeteg kihívással kell szembenézniük – magyarázta Ken Yancey, a SCORE vezérigazgatója. A SCORE tagjai és mentorhálózata izgatottan várja, hogy ezeknek a személyes és online „Előkészítő” találkozóknak és workshopoknak a során, amelyek szerte az USA-ban elérhetők, segítségére lehessünk az amerikai egyesült államokbeli vállalkozásoknak azoknak az ismereteknek az elsajátításában, amelyekre támaszkodva sikeresen kiaknázhatják az e-kereskedelem kínálta izgalmas lehetőségeket.”

Vélemény, hozzászólás?

négy × öt =