2019.05.10. in marketing és pr

Snapchat – a fiatal generáció kommunikációs közösségi csatornája

A Snapchat egy olyan üzenetküldő szolgáltatás, ahol a felhasználók fotókat, videókat, vagy akár szövegeket küldhetnek egymásnak.

A Snapchat egy olyan üzenetküldő szolgáltatás, ahol a felhasználók fotókat, videókat, vagy akár szövegeket küldhetnek egymásnak.

Különlegessége, hogy küldés előtt megadhatjuk, hogy az adott kép mennyi ideig lehet látható a címzett számára. Ezen idő letelte után minden fotó törlődik. De, ha a címzett hosszan megnyomja a küldött képről érkezett értesítést az appon belül, akkor újra nézheti a képet vagy videót. Persze erről a feladó kap egy értesítést.

A Snapchat-et 2010-ben alapították Los Angeles-ben. Három egyetemista indította útjára. Céljuk az volt, hogy a képes kommunikációt magasabb szintre emeljék. A nagy népszerűség oka valószínűleg az, hogy a Snapchatre rakott fotókat nem az utókornak, hanem a pillanat hevének megfelelően készítik. A snapekkel sallangmentesen és letisztultan átadhatók az adott pillanathoz rendelt érzelmek. Elég csak lefotózni vagy levideózni egy csalódott vagy vidám arcot és máris küldhetjük a barátainknak. Magyarországon 2011 óta elérhető az applikáció.

Amellett, hogy üzenetet küldhetünk a barátainknak, a Snapchat sztori funkcióját is használhatjuk. A sztorinkat minden barátunk láthatja, 24 órán keresztül elérhető, és ez idő alatt többször is megtekinthető. Amikor a 24 óra lejár, automatikusan törlődik. Persze minden általunk elkészített képet lementhetünk a Memories-ba. Azokat a képeket pedig akármikor visszanézhetjük, vagy akár újra elküldhetjük a barátainknak.

Snapchat – a fiatal generáció kommunikációs közösségi csatornája.

A Snapchat alkalmazásban található egy Discover nevű lap, ami egy gyűjtőfelület.

Itt elsősorban videós tartalmakat láthatunk. Ebben a kategóriában a sztoriknál mára már számos médiacégnek van saját csatornája és naponta frissülő tartalma. Az első időkben csupán pár médiacéggel kezdték el tesztelni, hogy a létező összes felhasználó orra elé odapakolják őket. Természetesen sejteni lehet, hogy valószínűleg komoly pénzért cserébe.

A Snapchat nem különbözteti meg a márkákat és a magánfelhasználókat a Storiesban. Tehát itt kiemelten nagy hangsúlyt kap a vonzó tartalom. Valóban emlékezetes és megnyerő dolgokat kell készíteni. Ezért érdemes több dologra figyelni, amikor a Snapchetre akarja valaki átvinni a marketinget. Például érdemes rövid, hatásos képanyagokat készíteni, amelyek érdemesek a megtekintésre. Illetve olyanok, amelyekre emlékezni lehet. Az úgynevezett storytelling is nagyon fontos. A Snapchat volt az első, ami a konkurensek között ráerősített a történetmesélésre, és ez ma is ugyanolyan hangsúlyos. Olyan történeteket kell mesélni itt, amiket hallani akarnak a követők. Fontos lépés, hogy informálja, tanítsa valaki a felhasználóit a megadott márkáról vagy akár az iparágról, attól függ mi a termék, a szolgáltatás. Ezt játékosan is megteheti az ember, és valljuk be a Snapchatet erre találták ki. Légy hű a Snapchathez, vagyis a tartalom és a stílus illeszkedjen a felülethez!

Mark Zuckerberg többször is tett már kísérletet a Snapchat felvásárlására. De ezeket az ajánlatokat a cég eddig mindig elutasította. Valószínűleg ezért is került bevezetésre a sztori lehetősége a többi Facebook által uralt közösségi platformon. Az Instagram sztori 2016 augusztusában jelent meg, 2017-től pedig már a Messenger nap is elérhetővé vált. Nem sokkal később pedig már a Facebook alkalmazásban a Facebook Stories funkció is elérhetővé vált.

A Snapchat egyik legnagyobb ismertetőjele a filterek.

A szponzorált geofiltereket 2015 közepén vezette be a cég, melyhez olyan cégek csatlakoztak, mint a McDonalds, a General Electric (GE). De olyan látványosságok is, mint a Disneyland, a London Eye, vagy épp a Piccadilly Circus. A sima geofiltereket még 2014 decemberében vezette be új “feature”-ként a cég, mely fél év alatt óriási népszerűségre tett szert a felhasználók körében.

A Snapchat Snap Maps nevű funkciójának köszönhetően bárkiből detektív lehet. Ennek a funkciónak köszönhetően lehetővé válik, hogy egy térképen követhessük snapchates ismerőseink tartózkodási helyét az appon belül. Ezt úgy hívhatjuk elő, ha kameramódban lehúzzuk a képernyőt, majd megjelenik a térkép és máris láthatjuk barátainkat avatárként, úgynevezett bitmojik formájában.

Ugyan a Snap Maps használata opcionális, és csak a barátok látják egymást, sokan megfeledkeznek arról az aktiválás után, hogy ezután bármikor láthatják mások, merre járnak, amikor megnyitják az appot. Ha egy barát bitmojijára tappolunk, akkor azt is megnézhetjük, hogy pontosan hol és kiknek a közelében van adott területen belül. Persze ezt kikapcsolhatjuk 3 órára, 24 órára vagy véglegesen is.

Amennyiben a fiatalabb, gyerekkorosztály online marketing kommunikációs célcsoportja valakinek. Igazán érdemes kipróbálni a Snapchat marketinget. Ami segítségével a saját közegükben talán a legsikeresebben érhetők el a legfiatalabb vásárlók.

A Snapchaten minden most történik, nincsenek múlt heti hírek, régi tartalmak.

A Snapchat sikerének titka egyszerű.

A Snapchat a könnyed, laza, játékos és tökéletes példája annak, hogy csak mert egy termék nem feltétlenül komoly természetű, nagyon is komolyan kell venni. Hiszen megannyi lehetőséget tartogat. Aki pedig tud bármit is a tartalommarketingről, az tisztában van vele, hogy az ilyen jellegű tartalmak nagyon is hatásosak tudnak lenni.

A Snapchat esetében fontos tudni, hogy követés helyett barátként történő felvétel van. Az igazán komoly nehézséget pedig az jelenti, hogy nincs olyan lehetőség, amivel az appon belül fel lehetne fedezni téged. Nincsenek hashtagek és retweetek sem, amivel vissza lehet jutni hozzád, és nincs kereséskor javaslatadás sem. Felhasználónév esetén pontosnak kell lenni.

Úgyhogy az egyik legfontosabb kérdés az, hogy miképp tudja valaki növelni a Snapchat-rajongótáborát. A legjobb módszer lehet snapbarátok szerzésére az, ha a snapjelenlétedre más platformon hívod fel a követőid figyelmét. Vagyis legyen elérhető a snapcode például a Facebookon, Instagramon, Twitteren. Így kényelmesen és gyorsan válhatnak követőkké a felhasználók.

Emellett érdemes együttműködést kialakítani azokkal, akik már fent vannak a Snapchaten. Plusz még hirdetéssel is lehetséges átvinni a felhasználókat a fiókra, például a Facebook segítségével. Másik opció GhostCodes, ami egy külsős app. Ennek segítségével rákereshetünk más felhasználókra.

A Snapchaten minden most történik, nincsenek múlt heti hírek, régi tartalmak.

A felhasználók mindig új, friss dolgokra vágynak, ahogy a fiatalok is az élet minden területén. A Snapchat pedig lehetővé teszi, hogy mindig azonnal értesüljenek róla, mit csinálnak éppen a barátaik.

Nem egy márka már most igyekszik kihasználni ezt az újdonságok iránti vágyakozást olyan márkás szűrőkkel és eseményekkel, amik egyszerre ösztönzik az azonnaliságot és az aktivitást; vagyis mindent, amit a fiatalok igényelnek.

A legtöbben telefonjukon keresztül értesülnek a nagyvilág dolgairól, itt döntik el, hogy hol töltik az estéjüket. De van, hogy itt keresik meg a legújabb divatmárkák darabjait, vagy azt is hol egyenek. Mivel a Snapchat nyomonköveti felhasználói tartózkodási helyét. Így végtelenül egyszerűvé válik az emberek tartózkodási hely alapú megcélzása. A Snapchat tehát azon hirdetők számára lehet értékes eszköz, akik kifejezetten helyi célzással szeretnék elérni célközönségeiket.




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kettő × öt =