2019.05.13. in marketing és pr

Facebook – funkciók, amiket érdemes használni

Facebook – funkciók, amiket érdemes használni.

A Facebookot 2004-ben hozta létre Mark Zuckenberg. Azóta szinte minden frissítésnél valami új funkció áll a rendelkezésünkre az oldalon.

Többen viszont a like gombon, az ismerősnek jelölés funkción és az idővonal végigpörgetésen kívül nem használnak mást az oldalon. Pedig rengeteg jó használati és kommunikációs opció áll a rendelkezésükre.

Ilyen például a Facebookon a jegyzetek. Amit az oldalak vehetnek igénybe. Nagyon egyszerű a használata. Kattintson az oldal tetején a Beállítások elemre. Majd a Sablonok és lapfülek pontra a bal oldali oszlopban! Kattintson a Jegyzetek pont mellett a Lapfül hozzáadása lehetőségre!

A Facebook vállalati oldalán bal oldalt fog megjelenik a Jegyzetek lapfül.

A lapfülre kattintva új jegyzetek hozhatók létre, valamint itt lehet kezelni a piszkozatokat is. Akik az oldalt felkeresik, azok a Jegyzetek lapfülre kattintva megnézhetik a közzétett jegyzeteket.

Segítségével akár egy terméket, szolgáltatást be lehet mutatni és weboldalra mutató linket lehet elhelyezni benne. Bármilyen újdonságot, hírt, promóciót meg lehet itt osztani, főleg, ha ezek hosszabb tartalmak. Egyszerű elkészíteni és közzététel után értesítést küld ki az oldal lájkolóinak.

A jegyzeteket elég jól lehet szerkeszteni. Van lehetőség videó beágyazására YouTube-ról és headline-ok beállítása is lehetséges. Hivatkozást lehet szavakra elhelyezni. Minden bejegyzéshez adható borítókép, a szöveges tartalmat meg lehet formázni, alakítani és azokba átméretezhető és felcímkézhető fotókat illeszteni. Valamint lehetőség van fejlécet, idézetet és felsorolást is adni a szövegekhez. Az eredményül kapott bejegyzés kinézetileg olyan akár egy cikk. Igazából nem titok, hogy a Facebook ezzel akarja az oldalán tartani a felhasználókat.

A magánembereknek ez a funkció nem áll rendelkezésükre, viszont hasonló lehet a story, vagyis a történet funkció. A történetek megtekintésekor több lehetőség is van. Például válaszolhatunk a történetre, reakciót küldhetünk, előre és visszaléphetünk az adott történetből. De akár szüneteltethetjük is a storyt.

2019 márciusában új frissítéseket dobott ki a Facebook, de ezek nagy része inkább a cégek és az oldalak adminisztrátorait érintik.

A másik korábbi érdekes frissítése volt a Facebooknak, hogy bárki indíthat egy élő videós közvetítést.

Amiben egyrészt kiválaszthatja, kihez szól, például mindenkihez, egy bizonyos csoporthoz, vagy egyenként megadott ismerősökhöz. És már el is lehet kezdeni a közvetítést a telefon kamerájával. A videós feedet egy hagyományos bejegyzéshez hasonlóan kommentelheti és lájkolhatja bárki. Közben folyamatosan látható hányan nézik az adást, hogy kik kapcsolódnak be az adásba név szerint, valamint a kommenteket is lehet olvasni közben. Ha nem szeretné, hogy ismerősei közül valaki lássa az élő videót, akkor blokkolhatja is a személyt. Amikor az élő adás véget ért az adás utólag videóként is maradhat az oldalunkon.

2019 márciusában új frissítéseket dobott ki a Facebook, de ezek nagy része inkább a cégek és az oldalak adminisztrátorait érintik. Például a Facebook relevancia pontjaira hosszú ideje nagy hangsúlyt fektetnek a hirdetők, ugyanis ez az egyetlen szám sokat mondhat a kampányaikról. A Facebook bejelentette, hogy az új hirdetés relevancia pontszáma három új mutatóból fog állni. A minőségi rangsorolásból, az elkötelezettség arányából és az átváltási arány rangsorolásából. Ezek relevancia pontszámai hatással lehetnek a kampány előrehaladására.

Megjelent még a Facebook Showcase, amely egy új prémium hirdetési program. Online videó reklámozásnak is nevezhetnénk. Sokan izgatottak emiatt a funkció miatt. Visszajelzések még nem hallhatók erről az újításról.

A Facebook csoportok használata elég gyakori.

A csoportok közös érdeklődési körű személyeknek biztosítanak teret a kommunikációhoz bizonyos emberekkel. Bármilyen célra létrehozható csoport, akár családi találkozóhoz, a munka utáni kikapcsolódáshoz vagy egy könyvklubhoz. A csoport láthatósági beállításait testre szabhatjuk annak megfelelően, hogy kinek szeretnénk lehetővé tenni, hogy csatlakozzon a csoporthoz, illetve lássa azt. Vannak bizonyos oldalak, amelyek olyan csoportokat hozhatnak létre, amik fizetett előfizetéseket igényelnek. Ezek a fizetős csoportok is már régóta él a Facebook világában. Viszont mostanában egyre több ilyen csoport alakul.  Az előfizetések teljesítésével válhat taggá valaki. Megjegyzendő, hogy a vállalkozásoknak óvatosnak kell lenniük, ha ezt az opciót használják, hacsak nem kínálnak valamilyen értéket kurzusok vagy oktatás formájában. Mert ezzel akár a tagjaikat el is veszíthetik.

A csoportokon kívül az események azok, amelyből rengeteget találunk Facebookon. Ezeket civil emberek és vállalkozások is létrehozhatják. Nem is olyan rég elérhetővé vált az a funkció, amivel ma már tudjuk, hogy melyik ismerősünk látta az általunk létrehozott eseményt, ahogy azt a Messengerben is látjuk, amikor elolvasták az üzeneteinket. (Amit persze kis is lehet kapcsolni.)




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennyolc − 13 =