14 LinkedIn marketing trükk az üzleti siker növeléséhez

14 LinkedIn marketing trükk az üzleti siker növeléséhez

LinkedIn egy remek hely a kapcsolatépítésre és egy vállalkozás forgalmának növelésére.

Ha részt veszünk a szakmai beszélgetésekben és vonzó tartalmakat teszünk közzé a LinkedIn marketing trükkjei lehetőséget adnak arra, hogy a vállalkozások piacot bővítsenek, új ügyfeleket, valamint partnereket szerezzenek. Az üzlettulajdonosok használhatják a platformot arra is, hogy növeljék az e-mail marketing listájukat szakmai kapcsolatokkal. De a platform segítségével a kapcsolati háló is jelentősen megnövelhető. A LinkedIn marketing trükkök alkalmazása ezeknek a céloknak az elérésében segíthet. A mostani bejegyzésünk azoknak az üzlettulajdonosoknak szól, akik arra szeretnék használni a LinkedIn-t, hogy hatékonyabbá tegyék a marketingjüket és erősítsék kapcsolatukat a fogyasztóikkal.

A kapcsolatépítés kialakításától kezdve a potenciális ügyfelek megtalálásáig, valamint a márka ismertségének növeléséig a LinkedIn segítségével sok mindent megtehetünk. Ez felbecsülhetetlen kiegészítője lehet a digitális marketing stratégiának. A Facebook-tól, Twitter-től és Instagram-tól eltérően a LinkedIn egy professzionális platform, amit arra terveztek, hogy segítsen kialakítani, illetve megerősíteni az üzleti kapcsolatokat.

De félreértés ne essék a LinkedIn nem csak szakembereknek és álláskeresőknek van! Ez egy olyan közösségi média platform, amely használható egy márka ismertségének növelésére és a fogyasztókkal való kapcsolattartásra is. Lényegében úgy helyes, ha azt mondjuk: a LinkedIn által felépített kapcsolatok használhatók egy márka felépítéséhez, népszerűsítéséhez.

A LinkedIn kevésbé foglalkozik termékek és szolgáltatások eladásával vagy marketingjével a többi közösségi média platformhoz képest. Ezen a platformon a vállalkozások erőteljes nyomása, a spam és az intenzív eladásösztönzők használata nagyon negatív megítélésű. Éppen ezért fontos, hogy legyen egy speciális marketingstratégia külön erre a platformra. Mivel mind a közönség, mind kapcsolati háló más, a LinkedIn marketing trükkjei más megközelítéseket kívánnak az eredmények eléréséhez.

Ma már külföldön az, hogy legyen egy LinkedIn oldala a cégnek, legalább olyan fontos, mint egy weboldal. A LinkedIn üzleti oldal ingyen létrehozható, csupán egy cégnév és egy e-mail cím szükséges hozzá.

Ma még Magyarországon a LinkedIn népszerűsége és használata gyerek cipőben jár. Így igyekeztünk kiválogatni azokat a külföldön már bevált LinkedIn marketing trükköket, amelyek a jövőben hazánkban is hasznosak lehetnek.

Az alábbi 14 LinkedIn marketing trükk segíthet a vállalkozás forgalmának és kapcsolati hálójának növelésében:

1. A potenciális ügyfelek és kapcsolatok megtalálása

A LinkedIn célzási lehetőségei páratlanok a digitális reklámozás területén. A vállalkozások kiválaszthatják azt az iparágat, azoknak a vállalkozásoknak a méretét és az emberek munkakörét, amelyekről általában tudják, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat megvennék. Például, ha egy vállalat ügyfélszolgálati szoftverek eladásával foglalkozik az Egyesült Államokban, akkor beállíthatja, hogy hirdetési kampánya csak azoknak a vállalkozásoknak jelenjen meg, amely 100 fő alatt van Amerikában. Ráadásul ezen csoporton belül csak azoknál a vállalati vezetőknél, amelyek ügyfélszolgálati címmel rendelkeznek.

2. Megjelenhetünk a vásárlók térképén

A LinkedIn alkalmas arra, hogy olyan embereket keressünk és találjunk, akik megfelelnek a vásárlói kritériumoknak és bemutathatjuk neki vállalatunk termékeit vagy szolgáltatásait. Lehetőség van kapcsolatba lépni azokkal az emberekkel, akik érdeklődnek a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Napi állapotfrissítésekkel, heti blogbejegyzésekkel a vállalkozás neve a keresőkben is elől maradhat. Továbbá havi e-mail küldéssel, amelyek hasznos információt tartalmaznak a termékünkről vagy szolgáltatásunkról, megjelenhet a vállalat a vásárlók térképén. A platform lehetőséget biztosít ajánlatok készítésére és meghívók küldésére különböző webináriumokra. Ez egy egyszerű, költséghatékony és szisztematikus folyamat, melynek minden lépése elvégezhető a LinkedIn-en.

3. Az e-mail marketing lista növelése

Egy szépen kidolgozott köszönőlevél küldése a LinkedIn kapcsolatok számára, segíthet növelni az e-mail marketing listát. A LinkedIn ugyanis lehetővé teszi, hogy egyszerre 50 embernek üzenjünk. A levélben kérhetjük, hogy csatlakozzanak az e-mail marketing listánkhoz, elmondva, hogy miért érdemes regisztrálni. Ha az e-mail tartalmaz egy közvetlen linket az e-mail regisztrációhoz, megkönnyíti az elérést a másik fél számára. Akinek igazán profi a tevékenysége, az nem egyen levelet küld, hanem személyre szabja a szöveget. Így könnyebben elnyerhető a partner jóindulata

4. Szponzorált hirdetések használata

Szponzorált hirdetéseknél a vállalkozások fizetnek azért, hogy az egyén LinkedIn hírcsatornájába tegyék bejegyzésüket. Ez a fizetés PPC vagy CPM (azaz ezer megjelenítésre jutó költség) megjelenítési funkció a többi közösségi platformhoz hasonló adatokat kínál, mint például a hely, nem és kor. Az egyik kulcsfontosságú különbsége azonban a testre szabhatóság. A testre szabhatóság képessége vonatkozhat egy vállalat nevére, munkakörre, készségekre, iskolákra és csoportokra. A felhasználók megcélozhatják az érdekelt iparágakat anélkül, hogy versenyeznének az irreleváns vállalatok zajával és üzeneteivel.

A szponzorált hirdetés kiváló módja lehet a gondolkodásvezérelt tartalom népszerűsítésének, amely elsősorban a megcélzott közönség erőteljes cselekvésre ösztönzésére hasznos. Az emberek ma már nem akarnak egyszerű reklámokat látni, ők valami hasznosat szeretnének, méghozzá ingyen. Ha egy vállalat a LinkedIn szponzorált hirdetésein keresztül népszerűsíti cégét, akkor egy adott piaci szegmenst célozhat meg vele és növelheti a webhely látogatóinak számát. Ráadásul, ha a tartalom elég meggyőző, az az értékesítés növekedéséhez is vezethet.

5. Kiváló minőségű tartalom megosztása

Ez egy olyan LinkedIn marketing trükk, amely az összes social media platformon megállja a helyét.A jó tartalom például megtanít másokat arra, hogyan oldjanak meg egy problémát vagy hogyan végezhetik jobban a munkájukat. Ez azzal az előnnyel jár, hogy gondolkodó vezetővé válhatnak a saját területükön. Minden jó tartalom információ, ami több üzlethez vezethet, ha az valódi értéket kínál.

6. Vírussá válás

Közvetlenül posztolni a LinkedIn-en a legerőteljesebb elérhető eszköz a platformon. Ha egy bejegyzés kezd lendületet venni, a LinkedIn reflektorfénybe helyezi egy kategóriában, amivel több tízezer olvasót szerezhetünk. Ez nagyszerű módja annak, hogy javítsuk a látogatottságot, miközben olyan módon jutunk el az olvasókhoz, amely nem is lett volna lehetséges a saját webhelyünkön vagy blogunkon, sőt akár egy cikk linkjét is közzétehetjük a LinkedIn-en.

7. Legyen arcuk a munkatársaknak

A vállalat lehető legtöbb alkalmazottja hozzon létre saját profilt a LinkedIn-en, amelyek tartalmazzák a megfelelő fényképeket, munkakört. Legyen megtalálható az az információ, hogy miként segítik a vállalkozást ők és a szakmai kapcsolataik.

8. Csatlakozás csoportokhoz és aktivitás

A csatlakozás olyan LinkedIn csoportokhoz, amelyek relevánsak a célcsoport számára, mindig hasznos tipp a vállalkozásnak. Ez a módszer nem csak azért jó, mert megtudhatja, hogy a közönsége miről beszél, hanem mert a vállalkozások tulajdonosai kapcsolatba léphetnek egymással és tanácsokat adhatnak egymásnak. Még ennél is fontosabb, hogy üzenhet a csoporttagoknak, akkor is, ha csak a csoportban van benne, de a tagokkal még nincs kapcsolatban. A LinkedIn InMail egy nagyszerű módja a pénz megtakarításának a kapcsolatkialakítás során a potenciális ügyfelekkel.

9. Saját LinkedIn csoport létrehozása

Itt egy titok, amellyel azonnal megtalálhatja az ideális ready-to-buy ügyfeleit a LinkedIn-en. Hozza létre a saját LinkedIn csoportját, majd csatlakozzon annyi csoporthoz, ahány helyen az ügyfelei, vásárlói, potenciális célcsoportjai jelen vannak (a LinkedIn 50 csoport tagságát engedélyezi egyszerre). Következő lépésként válasszon ki egyet közülük és találja meg a Tagok oldalon (Members page) a célcsoportját. Ha már egyszer bekerült egy csoportba és elfogadták tagként nincs más dolga, mint a tagok szűrése munkakörök vagy az Ön számára megfelelő szempontok alapján. Ha megtalálta a célcsoportjának megfelelő embereket, hívja meg a saját csoportjába (a legjobb, ha személyes meghívást küldünk). Ha a meghívottak csatlakoztak a csoportjába, minden potenciális ügyfele egy helyen van.

A saját csoportját képes irányítani, így a versenytársak biztosan nem léphetnek be. Továbbá megoszthat remek, értékes tartalmakat, amiket szeretnek a potenciális ügyfelei. Lehetősége van megosztani a vállalata értékeit és szakértelmét, mindezt nyílt értékesítés és spam nélkül. Ráadásul lesz egy jól felépített e-mail listája a célcsoportjáról, fő potenciális ügyfeleiről. Ez egy jó taktika a márkaépítésre és a vállalkozások fellendítésére.

10. Legyen fontos a vállalati oldal

Egy vállalat számára az is fontos, hogy legyen egy aktuális és következetes megjelenésű képviselete saját vállalati profil formájában. Az itt található képek, színek és tartalom összhangban legyenek a weboldallal és más social media platformokkal. Az oldalt rendszeresen frissíteni kell, így a márka aktív lesz és tudatja, hogy működő vállalkozásról van szó. Mindannyian botlottunk már bele olyan vállalati oldalba a közösségi médián, amely nem volt frissítve csak havonta egyszer vagy még ritkábban. Egy olyan LinkedIn profil, amelyet nem frissít és nem aktualizál senki rosszabb, mintha egyáltalán nem lenne profilja. Természetesen ez Magyarországon még gyenge lábakon áll.

A saját URL-igénylés valószínűbbé teszi, hogy a LinkedIn profilja a keresési eredmények tetején szerepel majd.

11. Egyéni URL igénylése

Mindenkinek igényelnie kell a saját egyéni URL-jét, hogy az biztosan tartalmazza a nevét. Ez rendkívül fontos azok számára, akiknek rengeteg kapcsolata van potenciális ügyfelekkel – különösen azok számára, akik a szakmai szolgáltatásokban és a B2B szektorban működnek. Hiszen, amikor egy új emberrel találkoznak, rengetegen keresnek rá a nevére a Google-ben. A saját URL-igénylés valószínűbbé teszi, hogy a LinkedIn profilja a keresési eredmények tetején szerepel majd.

12. Az összefoglaló rész kitöltése

Az emberek és a vállalatok az összefoglaló részt hagyják a leginkább figyelmen kívül. Pedig 2000 karakter van arra, hogy beszélhessünk a célközönséghez, közvetlenül és meggyőzően. Használjunk teljes mondatokat, ne írjon egyes, illetve többes szám 2. és 3. személyben, adjon érthető, tömör címeket a fő pontoknak. A LinkedIn-en töltött idő nagy részében az emberek szeretnének kapcsolatba lépni a vállalattal vásárlás előtt. Ez az összefoglaló rész lehetőséget ad, hogy bemutassuk magunkat, vállalatunkat a potenciális ügyfelek számára. Ne hagyjuk ki a kapcsolati összefoglaló részt a legvégéről, még akkor sem, ha az máshol az oldalon már szerepel! Könnyítsük meg az emberek számára az elérését!

13. Kerüljük a kemény eladást!

Kezeljük úgy a LinkedIn-t, mint más marketingeszközt, bármennyire is más a formája és trendkövetése. Az emberek nem akarják, hogy megzavarják őket, szóval próbálja meg felfedezni a LinkedIn nyújtotta lehetőségeket és alkalmazzuk a LinkedIn marketing trükköket. Olvasson a tartalommarketingről, inbound marketingről és alkalmazza ezeket a stratégiákat a platformon! Rengeteg ember viselkedik úgy a LinkedIn-en, mint egy 1980-as évekbeli értékesítő. Ne váljon eggyé közülük!

14. Először a kontakt, utána a kapcsolatépítés

Először is értsük meg, hogy a LinkedIn egy közösségi média szakembereknek, azzal a céllal, hogy kapcsolatba lépjenek más szakemberekkel! Egy üzlettulajdonos számára kell és lehetséges is kapcsolódni a potenciális fogyasztóhoz, stratégiai partnereihez és más üzlettulajdonosokhoz. Ha ez a kapcsolat már létrejött, az üzlettulajdonos elhatározhatja, hogyan ápolja és építi ezeket a kapcsolatokat.

A Linkedin marketing trükkök hazánkban még ritkán alkalmazott módszerek a vállalkozások forgalmának növelésére.

Vélemény, hozzászólás?

tizenkilenc − 9 =