2021.11.06. in Egyéb

A LinkedIn és a Yahoo! kivonul Kínából

A LinkedIn és a Yahoo! kivonul Kínából

A Facebook, a Google, a Twitter és a Youtube már évek óta nem elérhető a kínai interneten.

Most pedig pekingi nyomására a LinkedIn és a Yahoo! is kivonul Kínából. Mohal Shroff, a LinkedIn alelnöke és műszaki vezetője október közepén jelezte, hogy megszűnik a platform különleges kínai verziója és annak szerepét az InJobs nevű alkalmazás veszi át a jövőben. Indoklása szerint a lépésre azért kényszerültek, mert a növekvő kínai cenzúra miatt ellehetetlenítette a közösségi platformot. Nem sokkal rá, néhány napja a Yahoo! is azt közölte, hogy 2021. november 1-jétől a kínai szárazföldről a jövőben nem lesznek elérhetők a különböző szolgáltatásai. Tájékoztatásuk szerint a döntésre a helyi kormány nyomása miatt kerül sor és azok nem átmenetiek, hanem véglegesek.

Ezzel párhuzamosan a társaság bejelentette, hogy továbbra is elkötelezettnek érzi magát a felhasználói jogai és a szabad, illetve nyitott internet mellett. A Yahoo lépését talán az is magyarázza, hogy szolgáltatásainak felfüggesztése egybeesett Kína új, személyes adatok védelmét célzó törvényének hatályba lépésével.

A világ legnagyobb internetpiacának számító Kínát ugyanis elsősorban a belföldi internetes óriáscégek vezetik.

Október végéig mindazonáltal még elérhetőek voltak a kínai szárazföldön egyes Yahoo-szolgáltatások, egyebek mellett számos, idegen nyelvű hír. A héten azonban a híroldalak mellett elérhetetlenné vált a Yahoo időjárás-jelentést szolgáltató, Weather című applikációja, valamit az Endgadget című technológiai blog kínai verziója is. A Yahoo! közleménye szerint az e-mail postafiókkal rendelkező felhasználók számára biztosítják az adataik letöltését erre létrehozott oldalakon keresztül.

A kínai Nemzeti Népi Kongresszus az online felhasználók személyes adatainak védelme érdekében 2021. november 1 -jétől léptetett hatályba törvényt. Ez segíti az országot a kibertér szabályozására irányuló erőfeszítéseiben és várhatóan további megfelelési követelményeket is tartalmaz az ország vállalatai számára.

Kína utasította technológiai óriásait, hogy biztosítsák a felhasználói adatok biztonságosabb tárolását, mert egyre több lakossági panasz érkezett a rossz adatkezelés és az adatokkal kapcsolatos visszaélések miatt, amelyek a felhasználók személyes adatainak megsértéséhez vezettek.

A most elfogadott törvény kimondja, hogy

a személyes adatok kezelésének világos és észszerű céllal kell történnie, illetve az adatkezelés céljainak eléréséhez szükséges minimális területre kell korlátozódnia. Ezenkívül meghatározza azokat a feltételeket, amelyekhez a vállalatok személyes adatokat gyűjthetnek, beleértve a magánszemély hozzájárulásának megszerzését is. Továbbá iránymutatásokat fogalmaz meg az adatvédelem biztosítása érdekében, ha az adatokat külföldre továbbítják.

A törvény azt is előírja, hogy a személyes adatok kezelői jelöljenek ki a személyes adatok védelméért felelős személyt, és a kezelők rendszeres ellenőrzéseket végezzenek a törvény betartásának biztosítása érdekében. Kínában ez a nagy és a kis cégekre egyaránt vonatkozik. A kínai állami piacfelügyeleti hatóság (SAMR) például átfogó szabályrendszert fogadott el a tisztességes verseny javítása érdekében, és megtiltotta az olyan gyakorlatokat, mint a hamis online vélemények. Egyik legfőbb paragrafusa a törvénynek, hogy a felhasználóknak jogot kell biztosítani arra, hogy ne használják a személyre szabott hirdetési funkciókat, azaz valódi választási lehetőséget kell biztosítani a felhasználók számára, hogy élni kívánnak-e a személyre szabott hirdetésekkel.

Tehát a kérdés, hogy a törvény szigorú és a Yahoo! nem tudja teljesíteni az előírásokat?




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 + öt =