Hívjon minket: (06-1) 792-8 Klikk ide!

A Youtube története

A Youtube története

A legnagyobb videomegosztó portál, az internetes világ egyik központja, ahol bárki egy kamerával vagy okostelefonnal a kezében milliós rajongótáborra tehet szert. Blogbejegyzésünkben bemutatjuk a Youtube születésének és gyors növekedésének történetét.

A Youtube három alapítója.

Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim
Kép forrása: Wikipedia, lanmacm

A Youtube története egy pótszilveszteri bulival kezdődött el. Steve Chen az egyik alapító, meg akarta osztani barátaival a bulin készült felvételeket, de erre (2005 elején) nem volt kényelemes és hatékony megoldás. Így összefogott barátaival, Chad Hurley-val és Jawed Karim-mal, akikkel a Paypal-nál dolgozott együtt és 2005. február 14-én aktiválták a Youtube domain nevet.

Az alapítók komolyan vették a munkát, nem egyszerű főiskolai projektként vágtak bele a honlap létrehozásába. Pontosan tudták mit akarnak létrehozni és nagy összeggel állt melléjük egy befektető. A Sequoia Capitals kockázati tőkebefektetésekkel foglalkozó cég 11,5 millió dollárral támogatta a videomegosztó elindítását. Egy 2014-ben napvilágra került céges üzenetben, így ír erről Roelof Botha a Sequoia Capitals egyik munkatársa: „Egy könnyen használható, gyorsan növekedő szolgáltatást építettek fel, ami több fontos pontot is érint mint: felhasználó által generált tartalom, online hirdetés, az olcsó digitális viderögzítő-eszközök elterjedése…”

Az első videó a Youtube-on.Az első videó, „Me at the Zoo” (Én az állatkertben) címmel, 2005. április 23-án került fel a Youtube-ra. A 18 másodperces, mai szemmel már nagyon alacsony felbontású videón, Jawed Karim látható, miközben az elefántokról beszél egy állatkertben. Egy zárt tesztelési időszak után, 2005 novemberében vált elérhetővé az oldal mindenki számára. Nem volt nagy hírverés a nyitás körül, de maguknak a felhasználóknak köszönhetően olyan gyorsan terjedt a Youtube híre, hogy 2006 elején már több mint százmillió videomegtekintést számlált naponta.

A Youtube története 2006. október 9-én érte el legfontosabb mérföldkövét. A Google megvette, 1,65 milliárd dollárért, akkori árfolyamon körülbelül 350 milliárd forintért. Ettől kezdve stabil és sikeres pályára lépett a portál. 2007-óta rendelkezik egy partnerprogrammal, melyben a tartalom készítője megkapja a videói mellett megjelenő hirdetések után járó bevétel egy részét. Ugyancsak ebben az évben kilenc országban (Brazíliában, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Lengyelországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban) jelent meg a Youtube lokalizált változata. Magyarországon 2012. március 1-jén láthattuk először a hazai verzióját. Az egy napra eső videomegtekintések száma évről-évre rohamosan nőtt: 2009-ben 1 milliárd videomegtekintést számlált a videomegosztó, de 2012-re már 4 milliárdra nőtt ez a szám.

A portálra vonatkozó, világszintű 2015. októberi statisztikákat átnézve hatalmas számokkal találkozhatunk. 1,3 milliárd felhasználója van a Youtube-nak, 300 órányi videót töltenek fel percenként és közel 5 milliárd videomegtekintés történik minden egyes nap. A legnézettebb videó állítólag 2,6 milliárd megtekintéssel a Psy – Gangnam Style. A legnagyobb rajongótáborral (a cikk írásakor több mint 46 millió felhasználóval) és bevétellel rendelkező Youtube sztár, Felix Arvid Ulf Kjellberg, ismertebb nevén Pewdiepie 7,4 millió dollárt keresett csatornájának köszönhetően. Ezzel kapcsolatban az a leghihetetlenebb, hogy Pewdiepie 2010-ben hozta létre a csatornáját, eleinte egy egyszerű webkamerával készítette el a videóit és csak 26 éves. Ma már híres és milliók követik.

A Youtube és az új generáció.Most nő fel egy olyan generáció, amely számára már teljesen természetes a vlog (videoblog) műfaja és nem csak fogyasztókként, hanem „prosumer”-ekként, azaz tartalom-előállítókként is mozognak az interneten. Bár ez a közösségi médiának köszönhetően már a legtöbb emberre igaz, de azokra még inkább, akik szinte okostelefonnal a kezükben születnek.

Ma már természetesnek vesszük, hogy bárki feltölthet egy videót a Youtube-ra és azt milliók nézhetik meg pár óra leforgása alatt, de belegondolva ez igazából egy elég nagy dolog. Régebben, ehhez drága felszerelés, egy egész stáb és komoly infrastruktúra kellett volna. Egy vlogger viszont egymaga, percek alatt juttathat el felvételeket több millió emberhez az egész világon.

Ebből a világból az Ön cége sem maradhat ki! A PRove Kommunikáció segít jól időzített, emlékezetes, hiteles, optimalizált videokampányokat indítani. Egy jó Youtube videó több százezer emberhez juthat el hatékonyabban, mint egy televíziós reklám. Ráadásul a Youtube-on lehetőségünk van elhelyezni linket a videóban és mellett, ami egyből átdobhatja az érdeklődőket a készítő honlapjára.

További információ a Videomarketing oldalunkon.

Vélemény, hozzászólás?

tizennégy − tizenhárom =

1

Miért válasszon minket?

Teljeskörű, kreatív, eredményorientált megoldásaink vannak. Gyorsaságunkat átgondolt szakmaiság támogatja. Az általunk képviselt marketing és pr a sablonoktól eltérő, újszerű.

Többek vagyunk és többet adunk, mint mások.
4

Mikor van ránk szükség?

Ha nem működik hatékonyan a cég, nincs bevétel. Ha új, megújuló stratégia szükséges. Ha változás előtt áll. Ha még senki nem figyelt fel cége tevékenységére. Ha a tervek jók, de nem valósulnak meg.

Ha más tanácsadókban sokat csalódott, itt az idő az egymásra találásra!
3

Kérdezzen, kérjen ajánlatot!

24 év a marketing és a public relations területén; szakmailag kompetens online marketingben jártas kollegák. Kreatív megoldások és gyors, precíz kivitelezés. Weboldal, Facebook, Adwords, Analytics, grafika, sajtó, pr?

Nézze meg szolgáltatásainkat! Válasszon minket!
5

Gyakornoki program Budapest

Ha valódi gyakorlatot szeretnél szerezni a marketing, a public relations és az újságírás területén, akkor ne habozz jelentkezz hozzánk gyakorlatra! Nincs kávéfőzés és fénymásolás, van viszont komoly és igazi munka.

Csak akkor jelentkezz, ha tényleg a marketing és a kommunikáció érdekel!

Pin It on Pinterest